رژیم صهیونیستی: توافق با ایران خوب باشد، مخالفت نمی‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه تل‌آویو مخالف توافق خوب کشورهای غربی با ایران نیست، گفت این رژیم در تلاش است تا بر متن توافق احتمالی اعمال نفوذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه لفاظی‌ها و دخالت‌های مقامات رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۴ با ایران، «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم امروز (دوشنبه) از تلاش برای تأثیر بر متن توافق احتمالی خبر داد.

لاپید طی نشست خبری در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت: «امروز مذاکرات هسته‌ای در وین از سر گرفته می‌شود و ما مخالف هیچ توافقی نیستیم، اما باید مطمئن شویم که توافق خوبی است».

به نوشته وبگاه نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» وی اظهار داشت: «اسرائیل در حال مذاکره با آمریکا و دیگر قدرت‌ها است تا بر متن توافق نوظهور [احتمالی] تأثیر بگذارد و اطمینان حاصل کند که این توافق تا حد امکان خوب است».

وزیر خارجه رژیم جنایتکار اسرائیل بار دیگر تاکید کرد: «ما مخالف هیچ توافقی نیستیم. ما بر سر میز مذاکره با ابرقدرت‌ها هستیم و درباره اینکه توافق خوب چیست، گفتگو می‌کنیم.»

شامگاه یکشنبه «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با «یوش زارکا» رئیس اداره راهبردی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی برای هماهنگی مواضع در دور جدید مذاکرات وین به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

واللانیوز در ادامه گزارش نوشت: «ارزیابی در اسرائیل این است که هم ایران و هم ابرقدرت‌ها علاقمند به بازگشت به توافق هسته‌ای از سال ۲۰۱۵ هستند و به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد».

لاپید با ادعای اینکه در پی فشارهای تل‌آویو است که جهان مسئله ایران را جدی‌تر پیگیری می‌کند، افزود: «ما اکنون در تلاش برای دستیابی به دستاوردهای کوچک برای بهبود توافق هستیم».

وی پیش از این نیز با تکرار عجز و لابه‌های رژیم صهیونیستی، ایران را نه فقط مشکل این رژیم بلکه تمام جهان خوانده و بار دیگر خواستار توقف کل ساختار برنامه هسته‌ای ایران شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1124336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =