جزئیات اخذ مالیات بازنشستگان / حذف ارز دولتی پروسه درمان را به مخاطره می اندازد

دبیراجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت: در لایحه دولت خطرات زیادی جامعه کارگری را تهدید می‌کند که یکی از آن‌ها تبعیض بین بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  اصغر برشان می گوید: تلاش می کنیم برنامه توسعه ششم در حوزه کارگری را عملیاتی کنیم، کسی جواب نمی دهد. تلاش می کنیم ۸۹ هزار میلیارد تومان بودجه ای که به جامعه کارگری وعده داده بودند را در لایحه بودجه قرار دهیم و نقدی اش کنیم، کسی همراهی نمی کند. می دویم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرایی کنیم، برای بازنشستگان کشوری و لشکری اجرایی می شود و مستمری بگیران تامین اجتماعی بلاتکلیف می مانند.

وی ادامه می دهد: در لایحه دولت خطرات زیادی جامعه کارگری را تهدید می کند که یکی از آن ها تبعیض بین بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی است. دومی اخذ مالیات از بازنشستگان است که هیچ زمانی آن را تجربه نکرده بودیم.

دبیراجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به قانون اخذ مالیات از بازنشستگان اضافه می کند: شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی درحالی باید زین پس مالیات پرداخت کند که تورم افسار گسیخته خط فقر را به ده میلیون تومان رسانده است. طبق این لایحه کارگران و مستمری بگیران که بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارند ۱۰ درصد، حقوق ۱۰ تا ۱۵ میلیون در ماه پانزده درصد و افرادی که ۱۵ میلیون تومان به بالا دریافتی دارند باید ۲۰ درصد مالیات پرداخت کنند.

وی تصریح می کند: به این فکر نمی کنند، فردی که یک عمر برای داشتن رفاه در بازنشستگی اش، سالها زحمت کشیده و اضافه کاری کرده تا پایه حقوق بازنشستگی اش بالا باشد، ۲۰۰۰۰۰ هزارتومان حداقل باید مالیات بدهد. اینگونه زحمات و تلاش هایش به باد می رود.

برشان با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بدترین اتفاق ممکن است می گوید: نتیجه حذف ارز دولتی فقیرتر کردن فقرا، خدشه دار کردن مایحتاج عمومی و سوء تغذیه جامعه مزد بگیر است.

وی ادامه می دهد: می گوییم مزد کارگر باید بر مبنای ماده ۴۱ قانون باشد؛ متاسفانه در برابر آن دولت طرح افزایش پلکانی ۱۰ تا ۲۵ درصد را درنظر می گیرد که به این ماده قانونی ربطی ندارد. افزایش پلکانی حقوق مربوط به افرادی است که دستمزد شان بالا است و با افزایش تورم، حقوق شان را پلکانی افزایش می دهند. قطعا افزایش حقوق پلکانی برای مزدبگیران تامین اجتماعی فاجعه است.

دبیر خانه کارگر اصفهان خاطرنشان می کند: می گوییم بودجه باید انقباضی بسته شود، بعد دولت دریافت مالیات از حقوق بگیران و بازنشستگان را مطرح می کند؛ درحالیکه فقط فشار بر جامعه حقوق بگیر است، زیرا بنا بر آمار خودشان نسبت به بودجه ۱۴۰۰، ۶۲ درصد بودجه سال آینده از سهم مالیات اضافه شده است. در این حالت فشار بر اقشار حقوق بگیر است، زیرا عنان و اختیار حقوق شان در دست دولت بوده و قبل از پرداخت مالیات اش را بر می دارد.

وی ادامه می دهد: می گویند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای پیشگیری از رانت است، ولی نمی گویند چه کسی رانت اش را گرفته است؟ در این حالت تکلیف دارو و درمان چه می شود؟ می گویند ارز دارو را می دهیم، درحالیکه پیش از این ارز بسیاری از داروها را حذف کرده اند و مسیردرمان فقط به دارو ختم نمی شود. بیمار به تجهیزات پزشکی، تخت بیمارستانی و خدمات درمانی دیگر نیز نیازمند است و حذف ارز دولتی پروسه درمان را به مخاطره می اندازد.

برشان تاکید می کند: با روند موجود و بدون نگاه سیاسی، در برهه ای به سرمی بریم که باید با دنیا تعامل داشته باشیم. همه دنیا که قصد استعمار ما را ندارند! پس برای رهایی از این شرایط باید با دنیا به جز کشورهای مزدور ارتباط برقرار کرده تا شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

ایلنا

کد خبر: 1124427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =