باشگاه‌های مدارس سما آکادمی‌ تخصصی ورزش برگزار می‌کند/ خواستگاه رشته زورخانه‌ای با محوریت اخلاق‌مداری توسعه می‌یابد

کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما با بیان اینکه در باشگاه‌های مدارس سما آکادمی‌های تخصصی ورزشی با توجه به ظرفیت‌های هر استان و منطقه راه اندازی شده است، گفت: در کشور ما خواستگاه رشته زورخانه‌ای با محوریت اخلاق‌مداری و توسعه منش پهلوانی و جوان مردی است. در ورزش زورخانه‌ای می‌توان آموزه‌های ایرانی اسلامی را مشاهده کرد.

جمشید همتی، کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری دوره‌های ورزشی برای دانش آموزان در مدارس سما گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۷۷۰  مدارس سما فعال هستند.

  وی با بیان اینکه مدارس سما در تمامی شاخه‌ها به ویژه ورزش در زمینه استعدادیابی و توسعه مدارس تخصصی ورزش و راه‌اندازی آکادمی‌های تخصصی را در دستور کار قرار داده است، افزود: برای راه اندازی آکادمی‌ها با محوریت استفاده از ظرفیت حداکثری ورزشی دانش آموزان  نیاز به اخذ مجوزها برای پیش برد اصولی اهداف داشته و  به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما ادامه داد: مدیران استانی به شکل رسمی  به ادارات کل وزرش و جوانان استان‌ها مربوطه معرفی شده و پیگیری اخذ مجوزها در دستور کار قرار گرفته  و مجوز راه‌ اندازی باشگاه ورزشی سما صادر شده است.

همتی ادامه داد: در باشگاه‌های مدارس سما آکادمی‌های تخصصی ورزشی با توجه به ظرفیت‌های هر استان و منطقه راه اندازی شده است. قصد ما از راه اندازی آکادمی‌ها علاوه بر راه اندازی باشگاه‌های ورزشی علوم تخصصی ورزشی از جمله تغذیه ورزشی، علوم ورزشی، پزشکی ورزشی، علم تمرین هم آموزش داده می‌شود. این مقوله  کارگاهی و تئوری در طول آموزش این کار انجام می‌شود. برای مثال دانش آموز در آکادمی والیبال علاوه‌بر بکارگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های تخصصی همچون  آسیب‌های ورزشی، علم ورزش و  ... را می‌آموزند. علاوه بر تمامی مهارت‌های ورزشی زبان انگلیسی هم به این افراد آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای اولین بار در راستای تشکیل ورزشکاران تیم ملی نوجوانان و جوانان ورود می‌کنیم، چون دانشگاه آزا د اسلامی تنها موسسه‌ای است که از پیش دبستانی تا مقطع دکتری دانش آموز و دانشجو در اختیار دارد. این مقوله در کل دنیا منحصر به فرد است.

همتی تاکید کرد: تاکنون این افراد را در قالب حلقه‌های مجزای زنجیره در اختیار داشتیم و نتوانستیم این افراد را به یکدیگر وصل کنیم. البته در تلاش برای وصل کردن حلقه‌ها به یکدیگر هستیم تا بتوان از ظرفیت‌های موجود استفاده  کرد.

مسابقات لیگ دانش آموزی اردیبهشت ۱۴۰۱ در همدان برگزار می‌شود

کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما افزود: برای اولین بار در کشور زورخانه‌های دانش آموزی آغاز به کار کرده است. هم‌اکنون سه زورخانه دانش آموزی در مشهد، یزد و همدان راه‌اندازی شده است. این زورخانه‌ها ظرفیت مناسب داشته و بر اساس تعامل با فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما خواستگاه رشته زورخانه‌ای با محوریت اخلاق مداری و توسعه منش پهلوانی و جوان مردی است. در ورزش زورخانه‌ای می‌توان آموزه‌های ایرانی اسلامی را مشاهده کرد. برای مثال ورزش زورخانه‌ای تنها ورزشی با موسیقی زنده، ریتمیک و اخلاق محور در قالب یک مجموعه کامل است.  مسابقات لیگ دانش آموزی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در همدان راه اندازی می‌شود.

به گفته کارشناس تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما در کشور ما در روزهای آینده در کرمان  و تهران زورخانه راه اندازی شده و هدف از این اقدامات توسعه این اماکن ورزشی است.

 وی درباره روند استقبال از ورزش‌های زورخانه‌ای افزود: توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای به تبلیغات حرفه‌ای  نیاز دارد، چون در این زمینه باید علاقمندی نسبت به رشته زورخانه‌ای در بین خانواده‌ها ایجاد شود. برای مثال می‌توان با تولید محتوا،  تصاویر و پخش‌های تلویزیونی علاقمندی را در بین خانواده‌ها افزایش داد. همچنین انتظار می‌رود تا رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما  از این طرح ملی حمایت کنند.

همتی  با بیان اینکه در پی ایجاد فضای رقابتی و ارزش افزوده در مدارس سما این زورخانه‌ها راه اندازی شده است، تاکید کرد:  از خانواده‌ها خارج از مدارس سما دعوت به ثبت نام فرزندشان در زورخانه‌ها می‌کنیم. این طرح دانش آموزی و این مهارت پایه از لحاظ پژوهشی توسعه یافته و می‌تواند در آینده شرایط ورود این افراد به دیگر رشته‌های حرفه‌ای ورزشی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =