شرکت‌های خصوصی ۵۸ درصد بودجه تحقیق و توسعه هلند را تامین می‌کنند

آمارها نشان می‌دهد ۵۸ درصد از بودجه تحقیق و توسعه هلند از سوی شرکت‌های غیرانتفاعی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هلند در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۱۶.۶ میلیارد یورو برای تحقیق و توسعه هزینه کرد. قابل توجه است که کل هزینه‌های تحقیق و توسعه عمومی هلند در فاصله سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، افزایش داشته است. در این بین، بیشترین افزایش را می‌توان در تحقیقات پزشکی مشاهده کرد که از ۱۳۹۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۳ به ۱۶۰۵ ملیلون یورو در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

بودجه تحقیق و توسعه در هلند از منابع مختلفی مانند دولت مرکزی، شرکت‌ها و سایر منابع داخلی و غیرداخلی تامین می‌شود. ۵۸ درصد این بودجه از سوی شرکت‌ها، ۲۹ درصد از سوی دولت مرکزی و ۱۰ درصد از منابع غیرداخلی تامین می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد دولت مرکزی هلند حدود یک سوم بودجه تحقیق و توسعه را در این کشور تامین می‌کند. علاوه بر کمک‍‌های مالی ثابت به موسسات، دولت همچنین از طریق سازمان‌های واسطه‌ای مانند سازمان تحقیقات علمی هلند، آکادمی سلطنتی هنر و علوم هلند و آژانس سازمانی هلند، کمک‌های مالی و بودجه تحقیقات را تامین می‌کند.  

بخش دیگری از تحقیق و توسعه در هلند توسط صندوق‌های خصوصی غیرانتفاعی تامین می‌شود. گزارش‌های سالانه این موسسات نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹، بیش از ۲۵۲ میلیون یورو برای تحقیقات سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

سهم رشته‌های علمی از بودجه تحقیق و توسعه هلند

علوم پزشکی و بهداشت با ۱۶۰۵ PPS و سهم ۲۹ درصدی، بیشتری سهم را از بودجه تحقیق و توسعه هلند دارد. پس از آن علوم طبیعی با ۱۱۰۵ PPS و سهم ۲۰ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. علوم اجتماعی با ۱۰۲۴ PPS و علوم مهندسی با ۹۵۷ PPS و سهم‌های ۱۸ و ۱۷ درصدی در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

در نهایت علوم انسانی با ۴۴۰ PPS و علوم کشاورزی با ۴۲۳ PPS و سهم ۸ درصدی، کمترین سهم را از بودجه تحقیق و توسعه هلند دارد.   

شرکت‌های خصوصی ۵۸ درصد بودجه تحقیق و توسعه هلند را تامین می‌کنند

انتهای پیام/

کد خبر: 1124555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =