حاج قاسم و شهدا اهداف را به پویندگان راه القا می کنند

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله (عج) گفت: حاج قاسم و شهدا اهداف را به پویندگان راه القا می کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مراسمی با حضور 40 تن از خانواده‌های معظم و معزز شهدای مدافع حرم، سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله (عج) و سید محمودرضا آقا میری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد. 
در این مراسم جعفری گفت: باید آیات قرآن با موضوع شهدا را بررسی کرد. به تعبیر قرآن شهدا را نباید چون مردگان پنداشت، بلکه زنده اند و اینکه آنها نزد خدا هستند قابل تفسیر است. بر اساس آیه قرآن شهدا از فضل الهی شادمان هستند. حیات معنوی جامعه از طریق شهدا تامین می شود. شهدا اهداف را به پویندگان راه القا می کنند. بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب شهدا حیات معنوی جامعه هستند. 
جعفری علت تحمل فشارهای اقتصادی و پیروزی بر دیگر  مشکلات را اعتقاد به شهدا دانست و افزود: شهدا موجب رونق حیات معنوی جامعه هستند و بر اساس آیه قرآن شهدا در زمان حیات با جانشان و بعد از شهادت معنویتشان به کمک جامعه می آید. 
شهدا بعد از شهادت با مردم سخن می‌گویند و البته باید گوش شنوا برای شنیدن داشت. فقدان حاج قاسم موجب ناراحتی جامعه است اما او بعد از حیاتش هم در راستای صلاح جامعه مجاهدت میکند. 
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله (عج) با قرائت بخشهایی از متن وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی گفت:
بنده این را شهادت می‌دهم (با چشمان گریان) که حاج قاسم ۴۰ سال در راه اهداف انقلاب در حال مجاهدت و مبارزه بود. با این وجود او با درد جاماندگی از شهیدان دائم به منطقه می‌رفت و کمتر وقت خود را در منزل و امور دیگر می‌گذراند.
فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: من بارها شاهد بودم که شهید سلیمانی سال‌ها قبل از شهادتش آرزوی شهادت می‌کرد و اشک می‌ریخت که چرا هنوز توفیق شهادت نصیب او نشده است؛ البته آن زمان هنوز داعش شکل نگرفته بود و شهید سلیمانی فکر می‌کرد که صحنه‌ای برای جانفشانی او نیست.

وی بیان کرد: وقتی که دشمن داعش را برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی ایجاد کرد بارقه‌های امیدی از شهادت در سردار سلیمانی به وجود آمد و مدام در منطقه در حال مبارزه با این جریان خبیثی بود که دشمنان در مقابل اسلام و انقلاب اسلامی علم کرده بودند و در نهایت توانست کمتر از چهار پنج سال این گروه را نابود کند.

جعفری از اطاعت و عشق به خدای متعال و جانفشانی در راه او به عنوان یکی از اصول در مکتب شهید سلیمانی نام برد و افزود: به گفته شهید سلیمانی جمهوری اسلامی مرکز اسلام و تشیع است، امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند دیگر حرم‌ها می‌ماند. اگر دشمن این حرم را از بین ببرد حرمی باقی نمی‌ماند نه حرمین ابراهیمی و نه حرمین محمدی (ص) .

 همچنین سرلشگر جعفری با بررسی وصیت نامه حاج قاسم درباره ولایت گفت: سردار سلیمانی اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی داشته و بارها به مردم ولایت فقیه را توصیه کرده است. 
به گفته وی عشق و خدمت به مردم اصل مهم در مکتب شهید سلیمانی است. حاج قاسم ولایت فقیه را رنگ خدا دانست و از مردم خواسته ولایت فقیه را اولویت زندگی خود قرار دهید. دیدگاه شهید سلیمانی در عشق به خدا، بندگی خالص و اطاعت محض و پیروی از ولایت و فرمان ولایت و عشق به جمهوری اسلامی ،خدمت جانانه و سخت کوشی و عشق به مردم و خانواده شهدا و خدمت به آنها و خدمت به مظلومین عالم است. 
فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله (عج) گفت: نیروهای جوان امروز دربرابر خدا و دین وظیفه دارند که یکی از وظایف آنها بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گام دوم  انقلاب تلاش برای جامعه سازی، دولت سازی و عبور انقلاب از مراحل سوم و چهارم آن  است. جوانان باید حرکت، قیام و جهاد کنند و محور حرکت عمومی مردم در حل مسایل مختلف کشور و جامعه باشد.
شایان ذکر است در پایان مراسم از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =