رفت و برگشت‌های تازه شاخص بورس/ بازار سرمایه سبزپوش باقی ماند

بازار سرمایه در هفته گذشته روزهای سبز و قرمز بسیاری را پشت سرگذاشت که به اعتقاد بسیاری تداوم کم رونقی این بازار بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم. شاخص کل بورس روز شنبه ۱۱ دی  ۱۸ هزار و ۴۱۶ واحد کاهش یافت و به یک میلیون ۳۷۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن ۳۶۳ هزار ۴۶۹ واحد شد و ارزش معاملات هم به۲۲ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال رسید. اما روز یکشنبه ۱۲ دی ماه شاخص کل بازار بورس تهران با افزایش ۲۲۳ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز در سطح ۳۶۳ هزار و ۵۲۱ واحدی ایستاد. شاخص کل بورس روز دوشنبه ۱۳ دی با کاهش ۲۷۸ واحدی در سطح ۳۶۳ هزار و ۲۴۱ واحد قرار گرفت.  

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۹ هزار ۶۱۳ و ۱.۲۳۹ هزار ۴۸۷ میلیارد ریال بود و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۸ درصد را نسبت به روز قبل تجربه کرد.

اما در روز سه‌شنبه ۱۴ دی هم شاخص کل کاهش سه هزار و ۲۶۲ واحدی را تجربه کرد و در سطح ۳۵۹ هزار ۹۸۲ واحد ایستاد. ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۳ هزار ۶۰۰ و ۴۸ هزار ۴۴۵ میلیارد ریال بود و شاخص هم وزن کاهش ۰.۹۰ درصد را نسبت به روز قبل تجربه کرد.

بازار سرمایه در آخرین روز معاملات خود در هفته گذشته یعنی روز چهارشنبه ۱۵ دی سبزپوش به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس در این روز با رشدی ۲۹۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۲۷ واحدی رسید. با وجود روند تعادلی شاخص کل در معاملات امروز، شاخص کل هم‌وزن ۰٫۱۴ درصد افت داشت.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از کارشناسان نوسانات این چنینی بازار که در هفته گذشته هم شاهد آن بودیم را طبیعی دانسته و معتقدند تا زمانی که نقدینگی لازم برای بازار سرمایه فراهم نشود، نمی‌توان به رشد و سبزپوشی آن امید داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =