افزایش ۱۵ درصدی سهم شهریه از منابع آموزش عالی آمریکا/ ۶۳۲ میلیارد دلار بودجه آموزش عالی ایالات متحده

آمارها نشان می‌دهدسهم شهریه از منابع آموزش عالی آمریکا در ۴۰ سال گذشته به دلیل کاهش اعتبارات مستقیم دولتی به ازای هر دانشجو، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آمریکا ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در آموزش عالی سرمایه گذاری کرده است. ۱.۶ درصد از این سرمایه‌گذاری مربوط به بخشی خصوصی و ۰.۹ درصد آن به بخش دولتی، برمی‌گردد.

دولت‌های ایالتی و محلی در سال ۲۰۱۸، ۳۰۲ میلیارد دلار برای آموزش عالی هزینه کردند که معادل ۰.۹ درصد از هزینه‌های عمومی مستقیم ایالتی و محلی است. ۸۹ درصد هزینه‌های آموزش عالی در سال ۲۰۱۸ به هزینه‌های عملیاتی مانند آموزش، اداری، تحقیقات، کتابخانه‌ها، خوابگاه‌ها، سلف و سایر خدمات دانشجویی یا استادان اختصاص یافت. ۱۱ درصد باقیمانده مربوط به هزینه‌های سرمایه‌ای مانند ساخت و ساز و نگهداری است. 

افزایش ۱۵ درصدی سهم شهریه از منابع آموزش عالی آمریکا در ۴۰ سال گذشته/ ۶۳۲ میلیارد دلار بودجه آموزش عالی ایالات متحده

مخارج آموزش عالی شامل مخارج مربوط به بهره برداری، نگهداری و ساخت کالج های عمومی، دانشگاه ها و موسسات تحصیلات تکمیلی است.

هزینه‌های آموزش عالی امریکا در سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۱۲۲ میلیارد دلار بوده که ۴۰ درصد از کل هزینه‌های آموزش عالی ایالتی را تشکیل می‌دهد.

در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹، موسسات تحصیلات تکمیلی اعطای مدرک در آمریکا، ۶۳۲ میلیارد دلار هزینه کردند. مجموع هزینه‌ها، ۴۰۱ میلیارد دلار در موسسات دولتی، ۲۱۹ میلیارد دلار در موسسات غیرانتفاعی خصوصی و ۱۲ میلیارد دلار در موسسات خصوصی انتفاعی بود.

هزینه‌های آموزش عالی آمریکا از سال ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۸، از ۱۰۸ میلیارد دلار به ۳۰۲ میلیارد دلار افزایش یافته است، یعنی ۱۸۰ درصد افزایش. رشد هزینه‌های آموزش عالی، رشد همه هزینه‌ها را برای همه برنامه‌های دیگر دانشگاه هم به دنبال دارد.

تاثیر افزایش ۴۰۰ درصدی مخارج رفاه عمومی آمریکا در این ۴۰ سال بر آموزش عالی

به نظر می‌رسد افزایش ۴۰۰ درصدی مخارج رفاه عمومی در این ۴۰ سال، اصلی‌ترین عامل افزایش مخارج بوده است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد هزینه‌های آموزش عالی به عنوان سهمی از کل هزینه‌های عمومی مستقیم ایالتی و محلی، ثبات مانده است. به طوری که در سال‌های ۱۹۷۷ و ۲۰۱۸، کمتر از ۱۰ درصد از هزینه‌های مستقیم دولتی و محلی به آموزش عالی اختصاص یافته است.

جالب توجه است که به رغم ثابت ماندن سهم آموزش عالی از بودجه عمومی آمریکا، ترکیب منابع مالی آموزش عالی در این مدت به طور قابل توجهی تغییر کرده است. برای مثال سهم شهریه از ۱۹ درصد هزینه‌های آموزش عالی در سال ۱۹۷۷ به ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. مهم‌ترین دلیل افزایش شهریه در این ۴۰ سال، این است که اعتبارات مستقیم دولتی به ازای هر دانشجو در این مدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =