راهکار وزیر بهداشت برای گران‌نشدن دارو / اتفاق نظر مجلس و نیروی انتظامی در به رسمیت شناختن برگ سبز خودرو

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته که در ادامه می‌خوانید.

سوژه پربحث هفته؛ برگ سبز سند خودرو می‌شود؟

به نظر می‌رسد که دعوای چند ساله نیروی انتظامی و سردفترداران با به رسمیت شناختن برگ سبز به عنوان سند رسمی خودرو در حال پایان یافتن است. مجلسی‌ها هم با نیروی انتظامی در این مورد هم‌نظر هستند.

فرهاد بشیری؛ نماینده مردم پاکدشت در خانه ملت و یکی از امضاکنندگان این طرح با انتقاد از وجود چندباره‌کاری در نظام بروکراسی کشور، تنظیم و صدور سند خودرو را یکی از این چندباره‌کاری‌ها معرفی کرد و گفت: یکی از راه‌های حذف کارهای تکراری در بحث سند خودرو، اصالت و رسمیت دادن به برگ سبز صادره از سوی راهنمایی و رانندگی است که در این صورت انجام تشریفات تکراری حذف می‌شود اما از نظر حقوقی باید شرایطی را فراهم کرد که مردم در آینده دچار مشکل نشوند.

تأکید بشیری حائز نکات ویژه‌ای است، آنجا که گفت: باید برگ سبز نیروی انتظامی را به رسمیت بشناسیم و آن را به عنوان سند رسمی خودرو ملاک قانونی قرار دهیم و در این خصوص باید تغییر و تحولات لازم انجام شود؛ چون هم وقت مردم هدر نمی‌رود و هم هزینه‌های آنها برای نقل و انتقال سند خودرو بالا نمی‌رود.

سوژه داغ هفته؛ اجبار پزشکان به تجویز داروی داخلی راهکار جلوگیری از گرانی

قصه ارز ۴۲۰۰ تومانی و نگرانی از گرانی دارو هم سرانجام وزیر بهداشت را وادار به واکنش کرد. عین‌الهی قول داد که نه تنها دارو گران نمی‌شود، حتی ممکن است ارزان هم بشود. راهکار وزیر برای این موضوع افزایش تولید داخل و وادار کردن پزشکان به تجویز داروی ایرانی است.

عین‌اللهی بیان داشت: مردم نگران افزایش قیمت دارو نباشند. همان طور که در مورد واکسن نشان دادیم که کمبودی در کشور وجود ندارد و تاکنون 180 میلیون دوز واکسن تامین کرده‌ایم و ذخایر واکسن‌مان به حدی است که مردم دیگر نگرانی در این زمینه ندارند، در مورد دارو نیز همین اتفاق خواهد افتاد؛ البته یکسری مشکلات از قبل وجود داشته، مثلاً از حدود سال 97 گرانی دارو آغاز شد و از آن زمان 2500 قلم دارو گران شد و دنبال این هستیم که تولیدات داخلی را افزایش دهیم و افزایش تولیدات داخلی باعث می‌شود که دارو ارزان‌تر شود. درصدد هستیم کیفیت داروهای داخلی را بیش از پیش افزایش دهیم و طبیعی است که هرچه به سمت داروهای داخلی برویم می‌توانیم داروها را ارزان‌تر به مردم ارائه دهیم. برخی همکاران پزشک‌مان مردم را تشویق به استفاده از برندهای خارجی می‌کنند و طبیعی است که برند خارجی گران باشد. از مردم می‌خواهم که به تولیدات داخلی اعتماد کنند و پزشکان نیز داروهایی که مشابه داخلی دارند را تجویز نکنند.

تناسب اندام به قیمت جان

تمایل افراطی افراد به انجام عمل‌های زیبایی این روزها شدت بیشتری پیدا کرده و معضل چاقی و در مقابل تبلیغات فریبنده هر روز زنان بیشتری را به انجام عمل پیکرتراشی ترغیب می‌کند.

پیکرتراشی یا ابدومینوپلاستی عملی است که این روزها بسیار بین زنان رایج شده و تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام می‌شود و می‌خواهند نشان دهند که شما با یک عمل چند ساعته می‌توانید به اندامی برسید که آرزویش را داشتید و دیگر باید با رژیم و ورزش و کاهش وزن خداحافظی کنید اما پشت پرده این عمل مجموعه عوارضی است که گریبانگیر مراجعان می‌شود و حتی گاهی به مرگ فرد می‌انجامد. در گفت‌وگوهایی که با زنانی که این عمل را انجام داده بودند، داشتم بیشترشان به نکروز و مردگی بافت پس از عمل اشاره کردند. دیگر عوارضی که برای این عمل سنگین عنوان شده شامل خونریزی شدید بعد از عمل، عفونت محل جراحی و انتقال آن به سایر ارگان های بدن، تجمع آب در بافت‌‎ها، کند شدن روند بهبودی و طولانی شدن دوران نقاهت، طولانی شدن روند ترمیم زخم‌های ناشی از عمل جراحی، تحلیل بافت پوست اشاره کرد.

سوژه کرونایی هفته؛ اُمیکرون پایان کرونا است؟

کرونا این روزها دیگر زور روزهای ابتدایی را ندارد و حتی از گوشه و کنار خبر می‌رسد که شاید با جهش اُمیکرون ضعیف‌تر هم شده باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیدپرس همه‌گیری کرونا در نهایت به پایان می‌رسد حتی اگر حضور اُمیکرون رسیدن به این هدف را پیچیده‌تر کند اما قطعا رسیدن به این نتیجه به سرعت فشردن کلید یک چراغ نخواهد بود و جهان باید بیاموزد که با ویروسی هم‌زیستی داشته باشد که از بین نخواهد رفت.

جهش مسری که در اُمیکرون ایجاد شد در حال رساندن آمار مبتلایان به بالاترین تعداد و به هم ریختن آرامش جهانی خسته از مقابله با کرونا است اما این‌بار دیگر جهان مقابله با کرونا را از صفر آغاز نخواهد کرد. و اکسن‌ها محافظان قوی در برابر عفونت‌های جدی ناشی از ویروس هستند اگر از ابتلای افراد به عفونت خفیف پیشگیری نکنند. به نظر نمی‌رسد که اُمیکرون به اندازه انواع قبلی کشندگی داشته باشد و افرادی که از آن جان سالم به در می‌برند ایمنی بیشتری نسبت به سایر انواع ویروس و شاید حتی جهش‌های دیگری که ممکن است در آینده ایجاد شوند، خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =