تاکید ملت عراق بر محاکمه عاملان ترور فرماندهان پیروزی

در سایه حضور حشد شعبی و نیروهای امنیتی که در کنار یکدیگر ضامن امنیت عراق هستند، ملت به خوبی می‌داند که حضور و بقای نیروهای نظامی آمریکایی نقشه شومی برای از بین بردن وحدت و یکپارچگی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای مردم آزاده عراق، خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان است. در همین راستا، بغداد شاهد تظاهرات ملی و انقلابی برای تأکید دوباره بر خروج اشغالگران و محکومیت هرگونه حضور آنان بود.

شیخ یکی از عشایر عراقی به تسنیم می‌گوید: «ما، بزرگان دینی، شیوخ عشایر، شخصیت‌های برجسته و جوانان عراقی آزاده به صورت علنی و در برابر همگان اعلام می‌کنیم هرگز روزی نخواهد آمد که فراموش کنیم تروریسم آمریکایی و صهیونیستی بودند که فرماندهان پیروزی (حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس) را از ما گرفتند. جرم آنان، مقاومت و مبارزه با داعشی بود که با حمایت آمریکا به منطقه آمد تا هرج و مرج و ناآرامی ایجاد کند. "کلا لأمریکا" ، "کلا لإسرائیل"، "کلا للخونة" (نه به خیانتکاران)، "کلا للعملاء" (نه به مزدوران)»

یکی از جوانان شرکت کننده در این تظاهرات هم می‌گوید:همزمان با فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، به دعوت هیئت حشد شعبی گردهم آمده‌ایم. این ایام مقارن با تاریخ مقرر برای خروج اشغالگران فریبکار آمریکایی از کشور است؛ آمده‌ایم تا در این جا بگوییم "کلا کلا لأمریکا"، "نعم نعم للعراق" و "زنده باد عراق با ارتش، نیروهای امنیتی و حشد شعبی مقدس»

شرکت کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند که آمریکا باید خاک عراق را به طور کامل ترک کند و هیچ طرحی برای تغییر عنوان یا پوشش و... قابل قبول نیست.

یک روحانی به خبرنگار تسنیم گفت: «هنگامی که دیکتاتورها، داعش و بزرگ‌تر از آن‌ها یعنی آمریکا و اسرائیل تلاش کردند بر امت اسلامی و مؤمنان به آرمان‌های اسلام و تشیع سیطره پیدا کنند؛ اما شهدا این راه را با خون خود نوشتند و مسیر تاریخ را تغییر دادند و نام خود را نزد ملائکه و دفتر شهدا ثبت کردند. بله، ما در ادامه راه شهدا ایستاده‌ایم و به آن پایبندیم. در تمام عرصه‌ها و میادین مقاومت می‌کنیم. ما امتی هستیم که هرگز در برابر عادی‌سازی و تصمیمات تحمیلی تسلیم نمی شویم؛ تصمیماتی که در حکم جوهر بر روی کاغذ است. ما می‌توانیم بگوییم مجاهدین این تصمیمات و نقشه‌ها را زیر پا می‌گذارند؛ هر جا و از ناحیه هر کسی که باشد! این جوانان، پیروان مخلص و فدایی مکتب شهادت هستند؛ مکتبی که شهدا با خون خود نوشتند و مؤسس این راه، سالار شهیدان و جد ایشان نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه هستند.»

امروز آمریکا طی نقشه شومی تلاش می‌کند طرح خروج از عراق را با دستاویزهای مختلفی دور بزند.

یکی دیگر از حاضران در این تجمع به تسنیم گفت: «این قهرمانان از استان‌های مختلف، حتی از استان‌های [سنی‌نشین] شمالی گرد هم آمدند تا به کوچک شمردن فاجعه ترور دو مجاهد بزرگ حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس واکنش نشان دهند. این جمعیت با شعار «مرگ بر آمریکا»" و «شرم و ذلت بر اسرائیل» را سر می دهند. دو سال از این جنایت بزرگ و غیرقابل چشم پوشی می‌گذرد؛ اما می‌گوییم ما در این مسیر پرافتخار شهادت ایستاده‌ایم، مسیری که شهید ابومهدی المهندس و میهمان گرانقدر ما شهید قاسم سلیمانی در آن بودند. می‌خواهم به جهان اعلام کنم همه ما ابومهدی المهندس هستیم؛ همه ما قاسم سلیمانی هستیم.»

در سایه حضور حشد شعبی و نیروهای امنیتی که در کنار یکدیگر ضامن امنیت کشور هستند، ملت عراق به خوبی می‌داند که حضور و بقای نیروهای نظامی آمریکایی نقشه شومی است برای از بین بردن وحدت و یکپارچگی عراق. این موضوع فراتر از عقاید و جایگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =