ابلاغ آخرین مصوبات دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین مصوبات و به‌روزرسانی دستورالعمل تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین تصویب‌شده در کمیته ملی واکسن کرونا را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در متن نامه کمال حیدری آمده است:

    پیرو مکاتبات شماره ۳۰۰/۱۸۷۸۳ د مورخ ۱۴۰۰/۹/۳۰ در خصوص تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۳۰۰/۱۵۱۷۵ د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۱ در خصوص واکسیناسیون مسافرین، دستورالعمل های مذکور با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید۱۹ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۶ به شرح ذیل به روز رسانی می شود.

    - افرادی که نوبت اول و دوم واکسن های غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق کرده اند، برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت کنند.

    - افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک V نوبت اول (تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت کنند.

    - افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک V تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق کنند.

    - برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت کرده اند، تزریق دُز چهارم (یادآور) پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

    - افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت)را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می توانند دو نوبت آسترازنکا را با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت ها دریافت کنند.

    - افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می توانند دو نوبت آسترازنکا را دریافت کنند. این مطالعه باید توسط کمیته اخلاق مورد تایید قرار گیرد.

    - افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب(اسپایکوژن) تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند همان واکسن را تزریق کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =