هشدار کارتر به ملت آمریکا

رئیس جمهور اسبق آمریکا ضمن هشدار درباره درگیری داخلی در این کشور گفت، ملت آمریکا بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.

 به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز،  «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد، ملت آمریکا بر لبه پرتگاه قرار گرفته است. به نوشته پایگاه خبری «هیل»، کارتر در یادداشتی به مناسبت سالگرد حمله هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره نوشت: «ملت بزرگ ما بر لبه یک پرتگاه در حال عریض شدن پس و پیش می‌رود».

رئیس جمهور اسبق آمریکا افزود: «بدون اقدام فوری، در معرض خطر حقیقی درگیری داخلی و از دست دادن دموکراسی با ارزش خود هستیم. آمریکایی‌ها باید اختلافات را کنار بگذارند و پیش از آنکه دیر شود با یکدیگر همکاری کنند».

کارتر در این یادداشت که در روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر شده است نوشت: «این امید مختصر وجود داشت که این شورش به ملت [آمریکا] شوکی وارد کند و آن را به سمت توجه و رسیدگی به دو قطبی سمی که دموکراسی ما را تهدید می‌کند سوق دهد». او در ادامه نوشت: «با این حال، پس از گذشت یک سال، ترویج دهندگان این دروغ که انتخابات دزدیده شد، یکی از احزاب سیاسی را در دست گرفته‌اند و بی‌اعتمادی به نظام انتخاباتی ما را شعله‌ور می‌کنند».

کارتر از مردم آمریکا درخواست کرد با اصول قانون اساسی و هنجارهای مروبط به اتخاذ دیدگاهی منصفانه و همچنین احترام به قانون همسو شده و در کنار آن برای انجام اصلاحات تلاش کنند تا انتخاباتی سالم و قابل دسترس برای همگان فراهم باشد.

او همچنین از آمریکایی‌ها درخواست کرد خشونت و دو قطبی شدن در جامعه را محکوم کنند و با انتشار اطلاعات نادرست مقابله کنند. ششم ژانویه (۱۷ دی) سال گذشته کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد. متعاقباً دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای منتخب برای رسیدگی به این حادثه تشکیل دادند که شماری از جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ نیز به آن ملحق شدند و از دولت درخواست کردند اسناد و شواهد مربوط به ریاست جمهوری ترامپ را در اختیارشان قرار دهد.

منبع: فارس

کد خبر: 1124793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک ایرانی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      خداکندکه آمریکابهم بریزد، آنروزانتقام ازترامپ وپمپئوبرای ما، مثلِ آب خوردن خواهدبود@!!@