اتحادیه‌های سراسری می توانند در دانشگاه آزاد دفاتر دانشجویی تاسیس کنند

رئیس اداره کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت ۱۱۸ تشکل دانشجویی و ۸۶ تشکل استادی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در ششمین نشست هم اندیشی نمایندگان ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (۱۸ دی) در تالار حافظ واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید به صورت مستقل و آزاد فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته مجوز فعالیت به اتحادیه‌های ذیل وزارت علوم در دانشگاه آزاد اسلامی داده نمی‌شد، گفت: در حال حاضر این رویکرد تغییر کرده است و این اتحادیه‌ها، دفاتر دانشجویی در واحدهای مختلف تاسیس کرده‌اند.

مهدیون با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی مستقل با عضویت در اتحادیه‌ها فعالیت هدفمندتری دارند، گفت: در این راستا این تشکل‌ها تشویق می‌شوند تا به عضویت اتحادیه‌های دانشگاه آزاد اسلامی یا سراسری در آیند.

رئیس اداره کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به استقلال عملکرد دانشجویان افزود: در گذشته فعالیت‌های دانشجویی تحت نظارت شدید مسئولان قرار داشت؛ اما در حال حاضر تمامی امور مربوط به دوره‌ها و فعالیت‌های تشکیلاتی بر عهده خود دانشجویان است.

وی با تاکید بر ارتباط بین تشکل‌های دانشجویی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مطرح‌ کرد: این ارتباط در قالب شبکه انجام شده است و به تشویق دانشجویان برای فعالیت بیشتر و موثر تر کمک می‌کند.

مهدیون با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی می‌توانند هم ذیل اتحادیه دانشجویی و هم به صورت مستقل فعالیت کنند عنوان کرد: ما به تشکل‌های دانشجویی مستقل توصیه می‌کنیم عضو اتحادیه‌ها شوند  تا فعالیت آنها محدود به استان نشود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نسبت به سایر اتحادیه‌ها دفاتر بیشتر و فعال‌تری در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی دارد. به عنوان مثال دفتر جاد واحد قم به اندازه یک اتحادیه دانشجویی مستقل فعالیت اثرگذار دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۸ تشکل دانشجویی و ۸۶ تشکل استادی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند. همچنین تقریبا نیمی از تشکل‌های دانشجویی به صورت مستقل فعالیت کرده و ذیل هیچ اتحادیه‌ای نیستند.

فعالیت 40 دفتر نهاد رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد

حجت الاسلام محمد شریفانی نیز در ادامه این مراسم گفت: نمایندگان ریاست دانشگاه وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی با اشاره به موضع گیری نمایندگان نهاد رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل مختلف مطرح کرد: بخشی از این مواضع به سیاست‌ها و سیاست گذاری‌های نهاد رهبری کشور یا دانشگاه آزاد اسلامی بستگی دارد و بخش دیگر آن سلایق شخصی است.

شریفانی در پاسخ به این پرسش که چرا دفتر نهاد رهبری در مدارس سما وجود ندارد، گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی و نبود زیر ساخت‌های مناسب امکان گسترش دفاتر نهاد رهبری در تمامی  واحدها یا مدارس سما وجود ندارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد  اسلامی ادامه داد:  بر اساس قوانین موجود،  نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیش از ۵ هزار دانشجو می‌تواند دفتر داشته باشد. بنابراین در حال حاضر ۳۰ یا ۴۰‌ دفتر نهاد در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارد.

وی افزود: نمایندگان رئیس دانشگاه در هیات تشکل‌های دانشگاهیان یا تشکل‌های دانشجویی باید ارتباط خود را با نهاد رهبری بیشتر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =