نباید از بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها برای سایر فعالیت‌ها استفاده کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: نباید از ردیف‌های فرهنگی برای سایر فعالیت‌ها استفاده کنیم، از این رو تخصیص اعتبار فرهنگی باید به طور دقیق، مستقل و تخصصی پایش شده و درنظر گرفته شود تا در حوزه‌ها و کدهای دیگر قابل مصرف نباشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری با دبیران و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های دانشگاه شهید چمران اهواز دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت. وی در ابتدای این جلسه با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در موضوع دانشجویان، عنوان کرد: چه در بیانیه گام دوم انقلاب و چه در صحبت‌های چند سال اخیر رهبری، تاکید اساسی بر روی موضوع تحول وجود دارد.

وی گفت: بعد از اینکه ایشان بحث تحول را مطرح کردند و شاخصه‌های تحول را گفتند، به یک نکته مهمی اشاره کردند، که در این زمینه من از دانشجویان، به ویژه اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌ها می‌خواهم که این امر را مورد مطالبه خود قرار بدهند و آن این است که «یگانه نیروی پیشران تحول، این جوانان هستند» به این معنی که این راه منحصر به جوانان است، به همین خاطر این گفته رهبری تکلیف را بر همه تمام می‌کند.

کلانتری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دانشجویی باید تکثیر شود، تصریح کرد: باید فرصتی در نظر گرفته شود تا دانشجویان فعالیت‌هایشان را به خوبی انجام دهند یا به عبارتی دیگر اگر نوش نمی‌دهیم، نیش نیز نزنیم و اگر بودجه‌ای نداریم، حداقل کارشکنی نکنیم، به همین منظور باید فرصت بدهیم تا دانشجویان فعالیت‌هایشان را انجام دهند و احساس کنند که ما کنارشان هستیم و خواهیم ماند.

وی با اشاره به مسئله بودجه فرهنگی وزارت علوم، اظهار کرد: تاکنون هیچکس در زمینه کمبود بودجه فرهنگی وزارت علوم صدایش در نیامده بود، از این رو درکمال تأسف باید گفت که وضعیت بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها فاجعه است با این وجود بنده قول خواهم داد که با یاری خداوند این موضوع را حل خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: موضوع دیگر در زمینه بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها این است که چون دانشگاه‌ها به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، خودشان در زمینه تقسیم بندی بودجه تصمیم‌گیری می‌کنند که چند درصد از بودجه دانشگاه را به فعالیت فرهنگی اختصاص دهند، به همین منظور به همین سادگی بودجه از ساحت فرهنگی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ردیف بودجه فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که قابلیت مصرف در کدهای دیگر را نداشته باشد، عنوان کرد: ما نباید از ردیف‌های فرهنگی برای سایر فعالیت‌ها استفاده کنیم، از این رو تخصیص اعتبار فرهنگی باید به طور دقیق، مستقل و تخصصی پایش شده و درنظر گرفته شود تا در حوزه‌ها و کدهای دیگر قابل مصرف نباشد.

کلانتری اظهار داشت: فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌ها و تشکل‌ها باید معطوف به حل مشکلات کشور بشود. همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند عنصری که در این کارگاه عظیم با همت و تلاش خود و با هدایت و کمک استادان، ارزش افزوده بی‌نظیری پیدا می‌کند، دانشجو است.

وی گفتک یقیناً با این نگاه، دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود؛ به همین منظور  هیچیک از زیرساخت‌های گوناگون کشور اهمیت و نقش دانشگاه را ندارد؛ چراکه دانشگاه تربیت نیروی انسانی را به عهده دارد و مهمترین سرمایه‌ کشور نیروی انسانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =