زمان و نحوه برگزاری آزمون دستیاری ۴۹ مشخص شود

رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواهان مشخص شدن زمان و نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیاری ۴۹ و اصلاح آن بر اساس قوانین و اسناد بالادستی شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید موید علویان رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواهان مشخص شدن زمان و نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیاری ۴۹ شد.

در ابتدای این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: مشهود است نظام آموزشی کشور محتاج ورود شما معاملات و کارشناسان متعهد برای اصلاح ‌برخی نابسامانی‌ها است. ارتباط با خیران جامعه اسلامی، استفاده بیش از ظرفیت‌های دانشگاهی علوم پزشکی کشور و درگیر کردن صاحبان فرایندهای چاره ساز حل مشکلات فعلی است. خودکفایی کشور در امر تربیت نیروهای انسانی برای تقویت ارائه خدمات با کیفیت خواهد بود. نقش شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در سیاست‌گذاری کلان در کمیت و کیفیت آموزش و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات حاکم بر نحوه برگزاری آزمون‌ها و غیره بی‌بدیل است. بدون شک راه رفته در برخی آزمون‌های دستیاری که منجر به شکایت های متعدد از داوطلبان شده و در برخی موارد به احکام صادره از دیوان عدالت منجر شده را باید مورد بازبینی قرار داد. 

در ادامه این نامه آمده است: به صراحت عرض کنم که دوران فعلی می‌تواند با اصلاح فرایندها و کارآمد کردن نظام آموزشی به عنوان دوران طلایی آموزش پزشکی رقم بخورد؛ به نحوی که بتواند رسالت مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را در مطالبات سلامت مردم به انجام رساند؛ به شرطی که از حاشیه‌ها دوری کرد و به اصلاح امور پرداخته و در صورت صلاحدید نسبت به بررسی موضوع اعتراضات داوطلبان امتحان دستیاری دوره ۴۹ و اصلاح روند فعلی دستور به اقدام شود.

در این نامه تاکید شده است: زمان برگزاری امتحان دستیاری ۴۹ و منابع امتحانی اعلام شده و فرصت تا امتحان مورد اختلاف است شکایت عده‌ای از داوطلبان منجر به صدور احکام قضایی شده است. از آنجایی که صراحت قوانین بالادستی بر انجام یک آزمون در سال دلالت دارد اصرار بر برگزاری آن در سال جاری نتیجه‌ای جز تشدید اختلافات و تضییع حقوق عده‌ای از داوطلبان نخواهد داشت. اعلام صریح زمان برگزاری امتحان دستیاری دوره49 با در نظر گرفتن زمان و فاصله قانونی از اعلام تاریخ برگزاری بسیار مهم است. 

در ادامه این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: مشاوران امین و کارشناسان متعهد دلسوز در وزارت بهداشت می‌توانند شما و معاون آموزشی را نسبت به ضرورت اخذ تصمیمات درست راهنمایی کنند در این موضوع برنده و بازنده وجود ندارد. تشدید تنش‌ها تیم وزارتخانه را از انجام اصلاحات اساسی در حوزه آموزشی باز می‌دارد. آنچه مهم است مد نظر قرار دادن رعایت قوانین و مقررات و اجرای آنها با توجه به مصوبات قبلی شورای آموزش پزشکی و تخصصی در مورد زمان و نحوه برگزاری آزمون‌ها است.

در انتهای این نامه تاکید شده است: حتما باید با ایجاد کنندگان شرایط تشنج زای منجر به شکایت از حوزه آموزش برخورد اداری صورت گیرد.‌ ارائه راه حل های منطقی برای حل موضوعات انتظاری به جا از کارشناسان خدوم حوزه آموزش است. در شرایط فعلی این خطر وجود دارد تا حوزه برگزاری امتحانات دستیابی به ناکارآمدی متهم شود و بحث واگذاری اختیارات سازمان سنجش مطرح شود که در آن شرایط ورود عضو غیر تخصصی آسیب‌های بیشتری وارد خواهد شد. در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت شما و تیم حاکم در حوزه آموزش در تغییرات اساسی در حوزه برگزاری آزمون ها و تغییر در اسناد پشتیبان آنها تقاضا می‌کنم موضوع زمان و نحوه برگزاری آزمون پذیرش دستیاری ۴۹  مطابق قوانین و اسناد بالادستی اصلاح شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =