مقتدی صدر: امروز جایی برای فرقه‌گرایی نیست

رهبر جریان صدر عراق با انتشار توییتی نوشت: امروز جایی برای فرقه‌گرایی نیست، امروز زمان دولت ملی است که در آن شیعیان از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و کردها دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به نقل از شفق نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (شنبه) با انتشار توییتی نوشت: امروز جایی برای فرقه‌گرایی نیست، امروز زمان دولت ملی است که در آن شیعیان از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و کردها دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به انتخاب رئیس جمهوری توسط کردها و ریاست پارلمان توسط سنی‌های عراق، افزود: همچنین امروز روزی است که کردها از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و شیعیان دفاع می‌کنند و سنی‌ها نیز از حقوق اقلیت‌ها، شیعه‌ها و کردها دفاع می‌کنند.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: امروز جایی برای فساد نیست، چراکه همه طایفه‌ها از اصلاحات حمایت خواهند کرد.

رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: امروز جایی برای شبه‌نظامیان (در عراق) وجود ندارد و همه از ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی حمایت خواهند کرد و قانون با یک دستگاه قضایی بی‌طرف عراقی حاکم خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: امروز ما و مردم به وابستگی "نه" خواهیم گفت، تصمیم ما عراقی، شیعی، سنی، کردی، ترکمانی، مسیحی، فیلی، شبک، ایزدی، صابئی است؛ (یک کاشی شکسته ملی عراقی، نه شرقی و نه غربی).

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 1124944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =