کمبود نیرو علت نبود تعامل سازنده بین نهاد رهبری و تشکل‌های دانشگاهی است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمبود نیرو و بُعد مسافت بین واحدهای دانشگاهی باعث می‌شود مسئول نهاد نتواند حضوری پرنگ و تاثیر گذار در تعامل با تشکل‍‌های دانشگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام محمد شریفانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ایجاد تعامل سازنده بین افراد تصمیم‌گیر و سیاست گذار در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این تعاملات به حل مشکلات موجود در دانشگاه کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به انتقاد نمایندگان رئیس دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاهی مبنی بر بی توجهی نهاد نمایندگی به آنها و فعالیت‌شان بیان کرد: این موضوع به هیچ عنوان واقعیت ندارد و نهاد رهبری همواره بر حفظ تعامل و هم افزایی با سایر تشکل‌ها یا نهادهای فعال در دانشگاه تاکید دارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: ارتباط گیری با همه افرادی که در دانشگاه فعالیت دارند مانند استادان، دانشجویان، کارکنان و هیات رئیسه از وظایف اصلی، قانونی و عقلانی نهاد رهبری است.

وی ادامه داد: نهاد رهبری در  دانشگاه آزاد اسلامی از داشتن ارتباط با تشکل‌های دانشجویی و استادی استقبال می‌کند و تلاش دارد که به صورت مستمر این تعامل را حفظ کند. البته در این بین مشکلات یا دلخوری‌هایی نیز وجود دارد که موردی است و نباید به کل واحدها تعمیم داد.

شریفانی با اشاره به استفاده از ظرفیت نمایندگان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر فعالیت تشکل‌ها عنوان کرد: در حال حاضر تعاملات بسیاری بین نهاد و نمایندگان ریاست دانشگاه وجود دارد. حضور در جلسات شورای فرهنگی و هیات نظارت بر فعالیت تشکل‌های دانشگاهی، برگزاری حلقه‌های معرفتی از جمله این موارد هستند.

نهاد رهبری دانشگاه آزاد با کمبود نیرو مواجه است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسری حمایت کننده فعالیت اتحادیه‌های دانشجویی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، چرا این تعامل و حمایت از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، گفت: این موضوع به دلیل گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است. به عنوان مثال یک مسئول نهاد رهبری برای هر استان وجود دارد که باید به مشکلات و مسائل تمامی واحدهای دانشگاهی آن استان رسیدگی  کند. 

وی با بیان اینکه دفتر نهاد رهبری در هر استان نهایت یک یا 2 نیرو در اختیار دارد، گفت: کمبود نیرو و بُعد مسافت بین واحدهای مختلف یک استان باعث می‌شود مسئول نهاد نتواند حضوری پرنگ و تاثیرگذار در تعامل با تشکل‍‌های دانشجویی یا استادی داشته باشد.

شریفانی ادامه داد: دانشگاه‌های دولتی و دانشکده‌های آن در یک شهر قرار دارند. در نتیجه مسئول نهاد رهبری در آن دانشگاه برای نظارت یا ارتباط گیری با دانشجویان یا استادان نباید ساعت‌ها وقت صرف سفر کند. 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: برای نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی بین اتحادیه‌های دانشجویی سراسری با دفاتر دانشجویی مستقل یا اتحادیه دانشجویی دانشگاه آزاد وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =