صنعت اکستنشن و موفروشی از درد فقر / موهای این سالن از سر دختران نوجوان ایرانی چیده شده است!

فروشندگان مو چند دسته هستند، عده‌ای قصد دل کندن از موهای بلند خود و کوتاه کردن دارند و می‌گویند که وقتی قرار است این موها دور ریخته شوند چه بهتر که آن‌ها را بفروشم. دسته بعدی سرنوشت غم‌انگیزتری دادند و از زور فقر و گاهی حتی با چشم گریان از موهایشان دل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، یک دلار و هشتاد و هفت سنت! این تمام پول دلا دختر مو بلند قصه اُ هنری نویسنده آمریکایی بود که داستانش را سال‌ها پیش در کتاب ادبیات مدرسه خوانده بودم. دلا آرزوی داشتن شانه‌هایی در صدف لاک پشت با دوره‌های جواهرنشان را داشت که هر روز حداقل یک دقیقه آن‌ها را در پشت ویترین مغازه می‌دید. جیم شوهر دلا هم عاشق بند ساعتی بود که در مغازه دیده بود اما فقر و بی‌پولی اجازه نمی‌داد ‌که این دو به آرزوهایشان برسند تا روزی که دلا آبشار طلایی موهایش را به مادام سوفیا فروخت تا برای جیم کادو عید بخرد.  حالا نه در آمریکا بلکه در همین خیابان منوچهری تهران که بورس لوازم آرایش فروش‌ها است، مادام سوفیاهای بسیاری موهای بلند طبیعی می‌خرند و دلاهای بسیاری هم از درد فقر گیس بافته‌های بلندشان را می‌فروشند.

موی شما را آنلاین خریداریم

صنعت اکستنشن یا همان کلاه گیس از سال‌هاست که پا به ایران گذاشته اما در چند سال اخیر و با گسترش فضای مجازی رشد بیشتری داشته است. ابتدا فقط تعداد معدودی بودند که موی طبیعی دخترهای ایرانی را می‌خریدند و بیشترشان هم در خیابان منوچهری حضور داشتند اما امروز کافی است سری به اینستاگرام بزنید و با انواع صفحات مجازی مواجه می‌شوید ‌که حتی موی شما را به صورت آنلاین می‌خرند.

۵۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان قیمت موهای ایرانی

سایت دیوار و شیپور هم پر است از آگهی‌های متنوع از موی شما را با بالاترین قیمت خریداریم تا دخترهایی که تصویر موهایشان را به امید پیدا کردن خریدار به اشتراک گذاشته‌اند. قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان متغییر است.  موهای مناسب این کار از کشورهای دیگر هم وارد می‌شود، بزرگ‌ترین واردکننده موهای مصنوعی چین است و موهای طبیعی هم معمولا از کشورهای ازبکستان، ایتالیا، ترکیه و آامان وارد کشور می‌شوند.‌

صنعت اکستنشن و موفروشی از درد فقر / موهای این سالن از سر دختران نوجوان ایرانی چیده شده است!

موی بچه‌ها طرفدار بیشتری دارد

در صفحات مختلف اکستنشن که می‌گردم با نظرات متفاوتی روبه رو می‌شوم. موهای دختران کم و سن و سال‌تر به دلیل سلامت بیشتر طرفدار بیشتری هم دارد و مادری پیام گذاشته که موهای دخترش ۵۶ سانتی‌متر و خرمایی رنگ است و می‌خواهد آن‌ها را بفروشد. انگار بعد از کسب درآمد از انتشار فیلم شیرین‌کاری‌های کودک در فضای مجازی فروش موهای بلند او راهی برای پول درآوردن است، البته این فقط مختص دختران نیست و خانمی نوشته بود که پسر کوچکش موهای پر و بلندی دارد و ترجیه می‌دهد که آن‌ها را بفروشد.

حجم و کیفیت مو هم در قیمت تاثیر دارد مثلا موی رنگ نشده‌ای که مو خوره ندارد و حجم زیادی هم دارد گران‌تر است. فروشنده‌ای هم برای نشان دادن کیفیت موها تاکید می‌کند که تمام موهای موجود در سالن او از سر دختران نوجوان ایرانی چیده شده است.

فروشندگان مو چند دسته هستند، عده‌ای قصد دل کندن از موهای بلند خود و کوتاه کردن دارند و می‌گویند که وقتی قرار است این موها دور ریخته شوند چه بهتر که آن‌ها را بفروشم. گروهی هم بیماران سرطانی هستند که قبل از شروع شیمی‌درمانی ترجیه می‌دهند که یا موهایشان را بفروشند و یا از خریدار بخواهند که از موهای خودشان کلاه‌گیس بسازد. دسته سوم سرنوشت غم‌انگیزتری دادند و از زور فقر و گاهی حتی با چشم گریان از موهایشان دل می‌کنند.

اکستنشن مو کاملا هم بی‌ضرر نیست

اکستنشن مو کاملا هم بی‌ضرر نیست و ممکن است برای فرد عوارضی داشته باشد، ریزش شدید موها یکی از این عوارض است که درصورت تکرار چندباره احتمال آسیب به پیاز مو هم وجود دارد. بستن مو و کشیده شدن موها  یکی از علل مهم ریزش موها است. معمولا افرادی که دچار سردر های میگرنی هستند نباید از روش اکستنشن استفاده کنند زیرا پس از اکستنشن ممکن است بر اثر کشیده شدن موها سردرد ها تشدید پیدا کند با توجه به این که در اکستنشن کشیده شدن موها در حدی نیست که باعث سردرد شود، اما وقتی کسی سابقه ابتلا به میگرن را دارد، نباید ریسک کند. یکی دیگر از عوارض ذکر شده برای این روش ایجاد حساسیت‌های پوستی است.

ایران شاید در حوزه تولید موهای مصنوعی جایگاهی نداشته باشد اما این روزها و با افزایش روزافزون مزون‌های زیبایی به خریدار موهای طبیعی تبدیل شده است. گذشته از عوارضی که ممکن است انجام اکستنشن برای افراد داشته باشد، در نگاه اول اتفاق بدی نیست که هر زمان اراده کنی می‌توانی موهای پرپشت در طرح و رنگ‌های مختلف داشته باشی اما آنچه قصه را غم انگیز می‌کند فاصله طبقاتی است که کسی به واسطه پول و دارایی می‌تواند موهای طبیعی بخرد و موهای خود را پرپشت کند اما در مقابل دخترانی برای همان پول ناچیز از موهایشان می‌گذرند. پیشرفت صنعت اکستنشن گریز ناپذیر است  گاهی هم نیاز به آن احساس می‌شود اما امیدواریم روزگاری برسد که همه افراد در سطحی از رفاه باشند که دیگر مادری برای تامین هزینه فرزندش موهای او را نفروشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1124983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ملینا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 0
      درد ناک است
    • نوراحمد IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 0
      واقعا خدا رحم کنه هر روز کارهای عجیبی در کشور اتفاق می افته که فکر میکنیم اونا برای قصه هاست.