۳۰ درصد درآمدهای دانشگاهی کانادا از شهریه دانشجویان تامین می‌شود

سهم درآمدهای شهریه‌ای در بین منابع مالی کالج‌های کانادا، از ۲.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. در نتیجه، سهم درآمد حاصل از شهریه‌های دانشجویی، از یک چهارم (۲۴.۸ درصد) به یک سوم (۳۲.۲ درصد) رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هزینه آموزش عالی کانادا به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی است که ۱.۲ درصد آن از منابع دولتی و ۱.۱ درصد از منابع خصوصی تامین می‌شود.

۳۰ درصد درآمدهای دانشگاهی کانادا از شهریه دانشجویان تامین می‌شود  

دولت‌های استانی و منطقه‌ای کانادا با بودجه ۵.۳ میلیارد دلاری، بزرگترین منبع مالی کالج‌های کانادایی هستند. با وجود ثابت بودن این مبلغ نسبت به سال قبل، سهم بودجه بودجه دولتی نسبت به کل درآمدهای کالج کاهش یافته است. به طوری که این بودجه از ۶۱.۶ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۵۳.۹ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است.  

شهریه‌های دانشجویی، دومین منبع بزرگ درآمد کالج‌هاست که ۳۲.۲ درصد از درآمد کالج‌ها در سال ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهد. منابع دیگر درآمدی کالج‌ها از شرکت‌های فرعی (۴.۹ درصد)، دولت فدرال (۱.۹ درصد)، کمک‌های مالی (۱.۲ درصد) و سایر منابع متفرقه (۵.۹ درصد) به دست می‌آید.

سهم درآمدهای شهریه‌ای در بین منابع مالی کالج‌های کانادا، مدام در حال افزایش است. به طوری که این درآمدها از ۲.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. در نتیجه، سهم کل درآمد حاصل از شهریه‌های دانشجویی، از یک چهارم (۲۴.۸ درصد) به یک سوم (۳۲.۲ درصد) رسیده است.

یکی از عوامل کلیدی افزایش درآمد شهریه دانشجویان برای کالج‌ها، افزایش ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی است که شهریه آن‌ها تا چهار برابر بیشتر از دانشجویان کانادایی است.

در سال ۲۰۱۹، دانشجویان بین‌المللی ۱۶.۱ درصد از کل جمعیت دانشجویان کالج را تشکیل می‌دادند و برای نخستین بار از درصد دانشجویان بین‌المللی (۱۵.۹ درصد) به عنوان درصد کل دانشجویان دانشگاه پیشی گرفتند.

تعداد دانشجویان بین‌المللی کانادا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، افزایش ۱۲۰.۸ درصدی داشته است.

گفتنی است که کالج‌های دانشگاهی کانادا در سال ۲۰۲۱، به دلیل پاندمی کرونا با مشکلات مالی بی‌سابقه‌ای مواجه شدند. به علاوه، نیاز به توسعه پلتفرم‌های آموزش مجازی برای انطباق با محیط آموزشی جدید هم احتمالا هزینه‌های کالج را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125004

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =