رشد ۲۰ هزار نفری دانش آموزان سما نسبت به سال گذشته/ سبک یادگیری نوین در مدارس ارائه می‌شود

مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما با بیان اینکه در سال‌جاری ۲۰ هزار نفر بر تعداد دانش آموزان این مدارس افزوده شده است، گفت: دوره‌های آموزشی و مهارتی مطابق با فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

علی حسن‌زاده، مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت مدارس سما گفت: در مدارس سما به دلیل مدیریت مجازی شرایط یکپارچه نیست، هم‌اکنون ۷۷۴ مدرسه سما در ۱۷۵شهر و مراکز استان به فعالیت پرداخته و برای دانش آموزان از دوره پیش دبستانی تا پایان دبیرستان خدمات متعدد ارائه می‌شود.

مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها علاقمند به شرکت در کلاس‌های مدارس سما وابسته دانشگاه آزاد اسلامی هستند، افزود: مدارس سما بر اساس نوع فعالیت‌شان درجه‌بندی می‌شوند. هم‌اکنون ۲۵۰ مدرسه در سطح درجه یک به ارائه خدمات پرداخته و ویژگی خاص خود را دارند و برای دانش آموزان فعالیت در این مدارس نیازمند شرایط خاص نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به شورای آموزشی و پژوهشی مدرسه ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود. معمولا در تمامی مدارس مصاحبه‌های ورودی انجام شده و شرایط آموزشی خانواده از لحاظ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، حساسیت‌های آموزشی خانواده بررسی و ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود.

مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما درباره خدمات‌رسانی و ثبت نام دانش آموزان به ویژه دانش آموزان اتباع ادامه داد: دانش آموزان از پایه اول تا دوازدهم می‌توانند در دوره‌های این مدارس ثبت نام کرده و دانش آموزان نیازمند دریافت خدمات ویژه مدیران می‌توانند بستر تامین خدمات را فراهم کنند.

توجه به مهارت‌های کارآفرینی اولویت آموزش در مدارس سما

مدیر امور مدارس و هماهنگی با  آموزش و پرورش سازمان سما افزود: آموزش‌ها در مدارس سما با توجه بیش از پیش به کارآفرینی  به دانش آموزان ارایه می‌شود.

حسن‌زاده ادامه داد: دوره‌های مهارتی در متوسطه اول و دوم در قالب ۴ مهارت در کنار رشته‌های تحصیلی همچون ریاضی فیزیک، علوم انسانی، علوم تجربی و فنی به اراِیه خدمات می‌پردازد. هرچند تمامی مدارس از  چنین ظرفیت‌هایی برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: برای دانش آموزان در برخی از مدارس دوره‌های مهارتی برگزار می‌شود و  در این زمینه مدارس سما با سازمان فنی حرفه‌ای تفاهم نامه‌ امضا کرده تا دوره‌ها در مدرسه برگزار شود.

مدیر امور مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش سازمان سما درباره میزان اخذ شهریه در این مدارس افزود: بر اساس مصوبه آموزش و پرورش شهریه در مدارس سما در شهرهای مختلف متفاوت است. برای مثال در شهر تهران میزان شهریه با شهرهای دیگر متفاوت است. میزان شهریه هر یک از کلاس‌ها در این مدارس به آموزش و پرورش استانی موکول شده و میزان شهریه در مدارس سما در سامانه‌ها با توجه به نوع فعالیت و رشته مورد نظر اعلام شده است. درضمن هزینه مصوب شهریه و ادارات استانی از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص شده است.

استقبال از علوم تجربی در مدارس سما

حسن‌زاده با بیان اینکه در سال‌جاری ۲۰ هزار نفر بر تعداد دانش آموزان این مدارس افزوده شده است، تاکید کرد: اغلب دوره‌ها برای  دانش آموزان دوره ابتدای برگزار شده و برگزاری کلاس‌های آموزشی با توجه به دیدگاه‌های جامعه در حوزه علوم تجربی با استقبال بیشتری همراه بوده است.

به گفته وی رشته‌ها و مهارت‌ها بر اساس  تعاریف آموزش و پرورش و برنامه‌های فوق برنامه و به روز انجام می‌شود.

مدیر امور مدارس و هماهنگی با  آموزش و پرورش سازمان سما افزود: اقدامات در راستای ارتقای سطح خلاقیت‌های حرفه‌ای و توانمندسازی کارکنان مدارس به‌ویژه کارکنان و معلمان از سال گذشته در مدارس سما  اجرا می‌شود. در این ایام سبک‌های یادگیری جدید در فضای مجازی و تولید محتوا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =