وعده معاون اول قوه قضاییه به کارکنان دستگاه قضا

حجت‌الاسلام مصدق در پی تجمع‌های اعتراضی کارکنان قوه قضاییه گفت؛ با محقق شدن وعده‌های رئیس جمهور، در چند روز آینده خبرهای خوشی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان قوه قضائیه، ادامه تلاش‌های مدیران و مسئولان قوه قضاییه برای اصلاح و ترمیم حقوق دریافتی کارکنان این قوه و عموماً دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضائی بود که بیشترین حجم کارکنان دستگاه قضا را تشکیل می‌دهند.

مطالعات برای بهبود اوضاع معیشتی کارکنان قوه قضائیه بنا بر اعلام محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی این قوه ـ در نامه‌ای که خطاب به همکاران خود منتشر کرده است ـ از اواخر سال گذشته و در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی بر قوه قضائیه آغاز شد و در نهایت به طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان قوه قضاییه منجر شد.

کارکنان قوه قضاییه که اغلب آنها زیر 5 میلیون تومان (در موارد متعددی زیر 4 میلیون تومان) دریافتی ماهانه دارند، امید بسیاری به تصویب این طرح داشتند تا بتوانند در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور اوضاع معیشتی خود و خانواده‌شان را بهبود ببخشند. اما مخالفت نماینده دولت در صحن علنی، تعداد آرای موافق کلیات طرح را حتی از تعداد امضای نمایندگانی که طرح را امضا کرده‌ بودند کمتر کرد و به این ترتیب امید این کارکنان به یأس تبدیل شد.

از آنجا که پنجشنبه و جمعه مجتمع‌های قضائی تعطیل بود، واکنش اعتراضی کارکنان قوه قضائیه به این تصمیم مشترک دولت و مجلس روز شنبه و تجمع آنان در مجتمع‌های قضائی بروز کرد.

در پی تجمع‌های انجام شده از سوی پرسنل قوه قضاییه در اعتراض به رد کلیات طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه پیام تصویری را خطاب به همکاران خود در دستگاه قضا صادر کرد.

مصدق در این پیام گفت: "از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکارانم در سراسر کشور، همکاران اداری و همکاران قضائی، خانم‌ها و آقایان بسیار متشکرم. همواره تأکید کرده‌ام به این موضوع که همکاران من در قوه قضاییه از پرتلاش‌ترین و محروم‌ترین قشر جامعه در مجموعه کارکنان دولت هستند و بسیار زحمت می‌کشند. توجه به معیشت کارکنان دستگاه قضائی همواره مورد توجه مسئولین دستگاه قضائی بوده‌ است؛ از روزی که حاج‌آقای محسنی مسئولیت این دستگاه را به عهده گرفته‌اند، همواره به این موضوع تأکید کرده‌اند.

روز چهارشنبه وقتی که موضوع طرح فوق‌العاده خاص کارکنان در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید، ریاست قوه بسیار ناراحت شدند و به دنبال این بودند که این موضوع را چگونه می‌توانند جبران کنند؛ در این دو ـ سه روز از چهارشنبه تا الان بسیار زحمت کشیدند، هماهنگی‌هایی با دولت انجام شد به ویژه ریاست محترم جمهور قول مساعد دادند که این را جبران کنند با وعده‌هایی که داده شد.

الان خدمت همکاران در سراسر کشور عرض می‌کنم که به زودی وقتی که این وعده‌ها محقق شد چند روز آینده خبرهای خوشی را شاهد خواهیم بود. إن شاء الله"

حقوق دریافتی پرسنل شوراهای حل اختلاف شاید اندازه هزینه رفت‌وآمد باشد

انتهای پیام/

کد خبر: 1125030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =