بحران نه، پرسپولیس در نقصان!

امیر کریمی*

گروه ورزشی ایسکانیوز - پرسپولیس روزهای سختی را تجربه میکند و در این میان شاید کادرفنی بدلیل اتخاذ بعضی تصمیمات هم مورد مواخذه هواداران هم قرار گرفته که این حود در جای خود جای بحث دارد اما چند نکته برای پرسپولیس و پرداختن به آن از نان شب واجبتر است.

مرهم

پرسپولیس حلقه گم شده ای در تیم خود دارد، بازیکنی که بتواند پازل تاکتیکی این تیم را کامل کند و مرهم دردهای این روزهای این تیم شود. تیم مصطفی دنیزلی خاطرتان هست ؟ آمدن کعبی در ۹بازی چه تفاوت هایی را برای آن تیم ایجاد کرد؟ پرسپولیس یک حلقه گمشده دارد برای تکمیل اتفاقات فاز حمله خود تا باز زهردار و تیغ دار حمله کند.

پیشگیری

پرسپولیس ۵ گل از روی ضربات ایستگاهی خورده، ظاهرا آسمان محوطه جریمه این تیم شدیدا نا امن است. شاید در این وضعیت وخیم احتیاج باشد این تیم پیشگیری را انجام دهد تا بعدا به درمان بپردازد. نسخه شفا بخش اینکه تا جاییکه امکان دارد از خطاهای حول و حوش جریمه خودی و کرنر دادن پرهیز کند. البته تا جاییکه امکان دارد.

وحید امیری

اصلا نمی خواهیم از افت کیفی امیری صحبت کنیم.چون متهم به خیلی مسائل می شویم و ضمن اینکه در این زمان که کل تیم افول کرده او هم می تواند دچار ضعف شود و باز هم اینکه از خیلی اوج گرفته ها با همین حال هم سرتر است. اما انصافا روزی که گل به خودی می زند و بیست دقیقه قبل موقعیت بالای هشتاد درصد را از دست می دهد و نیمه دوم این بازیکن تلاش می کند اما تحت تاثیر اتفاقات بازی میکند نباید دست به تغییر این مهره زد؟ شاید وقتش رسیده گاهی او هم استراحت کند یا یک روز بد او در یک بازی با یک جابجایی زودتر تمام شود. تعویض را برای همین موارد گذاشته اند. راستی کسی خاطرش هست امیری آخرین گل را کی برای پرسپولیس زده؟ با این حال امیری بسیار بازیکن قابل احترامی هست.

چپ حمله

به پرسپولیس رسما اصطلاح چپ حمله بودن را در فاز تهاجمی باید داد.راست و چپ اصلا بالانس نیستند و گل محمدی تقریبا یک نیم فصل به بعضی بازیکنان فرصت داده اما ظاهرا آنها الان در قد و قواره این تیم و شرایط آن‌ نیستند.کادر فنی پرسپولیس باید فکری به حال بخصوص کانال راست این تیم بکند.

هم پوشانی

مشکل دیگر این تیم در فاز تهاجمی هم پوشانی مهاجمان این تیم است. به این معنی که بارها و بارها بین مهره های تهاجمی این تیم تداخل کار صورت می گیرد بخصوص در حملات سریع که باید خط دفاعی حریفان غافلگیر شوند این مشکل در سرعت و گردش تیم ایجاد می شود. برای شکل گرفتن این فرم آزاد، پرسپولیس باید تعاریف بیشتری در این فاز انجام دهد. 

چرک

اینکه بگوییم تیم ها جلوی پرسپولیس چرک بازی می کنند کلمه درستی نیست.طبیعی هست که آنها اولویت گل نخورد را در این زمین های ناهموار جلوی پرسپولیس داشته باشند و از هر راهی استفاده می کنند، اما یک سوال از پرسپولیس و آن هم اینکه گاهی نباید به آب و آتش بیشتر زد؟ گاهی نباید انتحاری تر و شلوغ تر در جریمه حریف حاضر بود؟ اینکه بضاعت تیم هم در این رابطه مهم است بحثی نیست اما اینکه این تیم گرسنه نیست و یا اعتماد به نفس کاذب دارد هم کاملا مشخص است. این تیم به خون تازه برای بدست آوردن صلابت قبلی خود احتیاج دارد، شاید با جوانترهایی شبیه احسان حسینی که حالا در پدیده بازی می کند.

بحران

پرسپولیس نقصان دارد اما بحران فعلا ندارد. سه امتیاز صدر جدول یعنی همه چیز روبه راه هست اگر به نداشته های فنی و غیرفنی نپردازند و خودخوانده به بحران وارد شوند.

*کارشناس فوتبال

کد خبر: 1125075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =