دستگیری دزدان دریایی در بندرعباس

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری چند سارق که از کشتی‌های واقع در لنگرگاه بندرعباس سرقت می‌کردند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرتیپ دوم ستاد حسین دهکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هوشیاری و اقدامات فنی و عملیاتی دقیق، اعضای باندی که اقدام به سرقت از کشتی‌های واقع در لنگرگاه بندرعباس می نمودند توسط مرزبانان پایگاه دریابانی بندرعباس متلاشی شدند.

وی در ادامه گفت : اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی بندرعباس در راستای تامین امنیت کشتی ها و شناورها در نزدیکی سواحل بندرعباس در حال گشت زنی متوجه تحرکات مشکوک یک فروند قایق در سطح حوزه می‌گردند که سریعاً شناور متخلف را شناسایی و توقیف می‌کنند.

سردار دهکی در ادامه افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناور متخلف اقلامی شامل 300 متر طناب کشتی و یک عدد سیم بکسل، تعدادی دستکش و سیم چین، کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اضافه کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی دریابانان بندرعباسی، مشخص گردید که اقلام مسروقه متعلق به یک فروند کشتی به هویت معلوم می باشد.

دهکی ادامه داد: با پیگیری های بعمل آمده و شناسایی مالک، روند تحویل اقلام سرقت شده به مالک شناور در حال بررسی و اقدام قانونی است.

سردار دهکی خاطرنشان ساخت: در این رابطه یک فروند شناور 55 اسب بخار و یک دستگاه خودرو سایپا، توقیف و 3 سارق دستگیر شدند.

دهکی با اشاره به اینکه در گذشته این باند چندین فقره سرقت از اموال کشتی های مستقر در لنگرگاه بندرعباس انجام داده بودند با اقدام به موقع و ضربتی این باند سارقین توسط مرزبانان متلاشی شد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در پایان اظهار داشت: شناسایی مال باختگان در دستور کار ماموران قرار دارد و متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =