تشویش افکار عمومی با دوقطبی‌سازی مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیم

معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ‌ با اشاره به اینکه دو قطبی سازی در فضای سیاسی باعث تشویش افکار عمومی می‌شود، گفت: آمریکا نیز مانند سایر کشورهای مذاکره کننده است و نباید به آن بها داد.

مهدی هاشم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ادامه روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرفین معاهده برجام اظهار کرد: این مذاکرات و تحمل فشارهای اقتصادی در سال‌های گذشته در حال به ثمر رسیدن است.

وی درباره اینکه کدام یک از مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا به نفع کشور است، گفت: نوع مذاکره موضوعی ندارد بلکه مذاکره‌ای مطلوب است که بتوانند تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند.

معاون مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه به طور قطع مذاکراه ایران و آمریکا تنها به مسائل هسته‌ای خلاصه می‌شود، گفت: بدعهدی آمریکا بارها ثابت شده است در نتیجه مذاکره بر سر موضوعات مختلف معنا ندارد؛ پرونده هسته‌ای نیز موضوع ویژه‌ای است.

دو قطبی‌سازی مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیم در جامعه

وی با اشاره به اینکه دو قطبی‌سازی در فضای سیاسی یا اجتماعی باعث تشویش افکار عمومی می‌شود، مطرح کرد:  آمریکا نیز مانند سایر کشورهای مذاکره کننده است و با ایجاد دو قطبی یا پر رنگ کردن نوع مذاکره نباید به این کشور بها دهند.

هاشم‌زاده ادامه داد: کشورهای اروپایی حتی به ظاهر یا در کلام به وعده‌های برجامی خود عمل کرده‌اند؛ در نتیجه ایران در مذاکرات هسته‌ای باید به این اعضا ارزش بیشتر دهد تا آمریکا.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ایران تجربه مناسبی از انجام مذاکره مستقیم با آمریکا ندارد، گفت: برجام یکی از نتایج این نوع مذاکرات بوده که نشان‌دهنده این مسیر اشتباه است.

چین و روسیه نمایندگان ایران نیستند

وی با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا بیان کرد: برخی از جریانات سیاسی داخلی یا خارجی تلاش دارند به افکار عمومی القا کنند که چین و روسیه نمایندگان ایران برای مذاکره با آمریکا هستند؛ اما در واقعیت اینگونه نیست. 

هاشم‌زاده با بیان اینکه چین و روسیه براساس منطق و حفظ منافع خود از ایران حمایت می‌کنند، گفت: حال جای تعجب و سوال است که چرا کشورهای اروپایی این حمایت را ندارند چرا که ایران برای آنها نیز سودآوری دارد.

این دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی با انتقاد از ایجاد حاشیه برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تشریح کرد: در حال حاضر حفظ منافع ملی و گرفتن نتایج مطلوب جزو اولویت‌های اصلی فعالیت این تیم است. در نتیجه نباید با ایجاد حاشیه، فعالیت آنها را از اهداف و اولویت‌ها دور کرد.

آمریکا به‌دنبال بازسازی خود در منطقه است

وی جریان سیاسی حاکم بر آمریکا را علاقمند به مذاکره با ایران دانست و گفت: آمریکا به دنبال بازسازی چهره مخدوش خود در منطقه است چرا که این کشور در سال‌های اخیر سیاست‌های اشتباه بسیاری را در پیش گرفته است.

هاشم‌زاده با تاکید بر اینکه ایران یکی از قدرت‌های منطقه است، گفت: آمریکا برای بازسازی قدرت خود به دنبال فرصت است و اروپا در مذاکرات هسته‌ای این فرصت را برای این کشور مهیا می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =