خانواده از نظر اسلام، اصل و محور است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پرداختن به این موضوع تشکیل شده است، چرا که خانواده از نظر اسلام اصل و محور است و اگر خانواده سالم باشد و کارکردها و کار ویژه های خود را به درستی انجام دهد، جامعه سالمی خواهیم داشت. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه مشترک «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و همدان با حضور فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

 جهان بین در این جلسه با تأکید بر اینکه تحقق و ارتقای مؤلفه‌های کلیدی از طریق اقطاب اثرگذار در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  حائز اهمیت است، گفت: از جمله اقطاب تأثیرگذار می توان به مدیریت، اساتید، خانواده و ... اشاره کرد. از آنجا که خانواده بیشترین تأثیر را در شاکله جامعه داشته و مهمترین و نخستین نهاد جامعه بشری است باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: از این‌رو کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پرداختن به این موضوع تشکیل شده است، چرا که خانواده از نظر اسلام اصل و محور است و اگر خانواده سالم باشد و کارکردها و کار ویژه های خود را به درستی انجام دهد، جامعه سالمی خواهیم داشت. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ترکیب کمیته تعامل دانشگاه و خانواده گفت: در این کمیته رئیس واحد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی، امور زنان و خانواده دانشگاه، رئیس مرکز مشاوره، معاون توسعه و مدیریت منابع، رئیس اداره تربیت بدنی، ۲ نفر از اعضای هیأت علمی با تخصص مشاور خانواده، ۲ نفر از اعضای خانواده اساتید، ۲ نفر از اعضای خانواده کارکنان، ۲ نفر از اعضای خانواده دانشجویان و ۲ نفر متخصص و مؤثر در حوزه خانواده حضور دارند. در واقع ترکیب کمیته به نحوی است که تصمیم گیران، اصحاب علم و خانواده ها در آن حضور دارند و انتظار این است که کانونی برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی در موضوع خانواده شود.

جهان بین تاکید کرد: ضروری است که در این کمیته ها تمام فعالیت ها با فکر، تلاش و کارهای خلاقانه انجام شود. همچنین این جلسات کمیته تعامل خانواده و دانشگاه در استان ها به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، اعضای «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های کرمان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و همدان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تشکیل و تکمیل اعضای کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در واحدهای دانشگاهی ارائه و درخصوص اجرایی شدن مفاد آیین نامه کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در واحدهای دانشگاهی بحث و بررسی صورت گرفت.

خبرنگار: مصطفی عسگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1125180

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =