موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران با جمهوری آذربایجان نهایی شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به اینکه گشایش پایانه مرزی خداآفرین به صورت رسمی به دولت جمهوری آذربایجان اعلام شده، گفت: موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با جمهوری آذربایجان در حال نهایی شدن است که در این صورت بحث صادرات ما به کشور آذربایجان تسهیل خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره از مناسبات بسیار خوب، نزدیک و صمیمانه‌ای به عنوان دو همسایه برخوردار بوده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه است.

وی با تأکید بر اینکه تقویت دیپلماسی اقتصادی در اولویت ما قرار دارد، گفت: براساس آمارهای دو طرف به‌رغم شیوع کرونا و فضاسازی دشمنان در ۱۰ ماهه امسال حدود ۹۰ میلیون دلار معادل ۲۲.۵ درصد به حجم تجاری دو کشور افزوده شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ادامه داد: آذربایجان‌شرقی و تبریز در جمهوری آذربایجان بسیار شناخته شده هستند و باید از این ظرفیت در راستای افزایش تعاملات و مراودات بین دو کشور بهره‌مند شد.

موسوی با اشاره به اینکه گشایش پایانه مرزی خداآفرین به صورت رسمی به دولت جمهوری آذربایجان اعلام شده، عنوان کرد: موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با جمهوری آذربایجان در حال نهایی شدن است که در این صورت بحث صادرات ما به کشور آذربایجان تسهیل خواهد شد.

سیداحمد حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز با اشاره به اینکه تبریز شهری تاریخی و مهم بین مردم آذربایجان و نخجوان شناخته می‌شود، بر فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرد. مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی هم در این ارتباط تصویری، گزارشی از فرصت‌ها و زمینه‌های موجود برای همکاری‌های اقتصادی میان ایران و جمهوری آذربایجان ارائه کردند.

منبع: فارس

کد خبر: 1125227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =