تلاش‌ها برای تغییر تیم اقتصادی دولت/ حلقه پل مدیریت از دولت رئیسی حذف می‌شود؟

برخی اخبار غیررسمی حاکی از برخی تلاش‌ها برای تغییر تیم اقتصادی دولت است؛ تغییراتی که می‌تواند حلقه پل مدیریت دولت سیزدهم را بشکند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، از همان ابتدای معرفی شدن کابینه دولت سیزدهم، چشم‌ها به وزرای اقتصادی دوخته شده بود. بحرانی که در چند سال گذشته در اقتصاد رخ داده بود سبب شد تا انتخاب درست سکانداران وزارتخانه‌های اقتصادی اهمیت دوچندان پیدا کند.

حالا بعد از گذشت ۵ ماه از آزمون و خطاهای اقتصادی در دولت، شنیده‌ها حاکی از برخی تلاش‌ها برای تغییر تیم اقتصادی دولت است. گفته می‌شود قرار است در یک برنامه مهرداد بذرپاش به وزارت کار و رفاه برود و فرزین بر صندلی وزارت اقتصاد تکیه بزند.

اخباری در همین خصوص منتشر شده که معاون اول رئیس جمهور را پشت پرده این تلاش‌ها معرفی کرده‌اند. از سوی دیگر در هفته‌های گذشته مساله احتمال استیضاح خاندوزی وزیر اقتصاد رئیسی هم بارها به گوش رسیده بود و عملکرد او زیر ذره‌بین مجلس قرار داشت.

نکته مهم اینجاست که تا قبل از این بخش مهمی از وزرای دولت، از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) بودند. حلقه امام صادقی‌ها که باعث نقد بسیاری در این خصوص شده بود، حالا انگار قرار است قدری شکسته شده و افراد دیگری را در خود جای دهد.

برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که با گذشت بیش از ۱۱۹ روز از فعالیت دولت، گزارش‌هایی که از نهادهای مورد اعتماد دولت به منظور عملکرد وزرا و مدیران تهیه شده بود در اختیار مسئولان ارشد دولت قرارگرفته است. رسیدن این گزارش‌ها به رئیس دولت، شائبه تغییر برخی وزرا را تشدید کرده است.

اینکه چه کسی قرار است بر مسند وزارتخانه‌هایی قرار گیرد که این تغییرات را به خود می‌بینند هنوز مشخص نیست اما نکته واضح، فشارهایی است که برخی معتقدند با تصمیم دولت برای اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ و مساله یارانه‌ها روی دوش خاندوزی سنگینی کرده است.

پیش از این هم نقدهای بسیاری در خصوص هماهنگ نبودن تیم اقتصادی دولت به گوش می‌رسید تا جایی که در اجرای برخی طرح‌های مهم اقتصادی هم به خوبی دیده شد که هماهنگی لازم برای اعلام این تصمیم‌ها در دولت وجود ندارد.

علاوه بر مطرح شدن احتمال برکناری یا استعفای خاندوزی، پیش از این برخی خبرها نشان از برکناری وزیر راه و شهرسازی داشت که این خبر از سوی وزارتخانه مربوطه تکذیب شد. حالا به نظر می‌رسد با این رویکرد جدید، باید منتظر بیرون رفتن برخی وزرای امام صادقی از کابینه سیزدهم باشیم.

کد خبر: 1125284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =