شیلی رتبه دوم جهان برای سرمایه‌گذاری آموزش عالی را دارد

آمارها نشان می‌دهد شیلی با سرمایه‌گذاری ۲.۴ درصدی از تولید ناخالص داخلی خود برای آموزش عالی، پس از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هزینه آموزش عالی شیلی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی است که ۱.۴ درصد آن از منابع خصوصی و یک درصد از منابع دولتی تامین می‌شود.

شیلی رتبه دوم جهان برای سرمایه‌گذاری آموزش عالی را دارد

آموزش در شیلی به پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و عالی تقسیم می‌شود. تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه اجباری است و حدود ۹۰ درصد هزینه‌های آن از سوی دولت تامین می‌شود.

پیش‌دبستانی داوطلبانه است؛ اما همه کودکان ملزم هستند که هشت سال در دوره ابتدایی تحصیل کنند. سپس دانش‌آموزان به مدارس متوسطه می‌روند و تا ۱۸ سالگی در آنجا تحصیل می‌کنند. دانش‌آموزان در کلاس یازدهم بیشتر بر علوم مانند ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی و شیمی و علوم انسانی مانند ادبیات، فلسفه و تاریخ متمرکز می‌شوند. همچنین دبیرستان‌های فنی، به دانش‌آموزان آموزش‌های صنعتی، تجاری فنی یا ترکیبی ارائه می‌دهند و آن‌ها را برای یک شغل مادام‌العمر آماده کنند.

مدارس مناطق فقیر، ارتقای توانمندی‌های شغلی را در اولویت قرار می‌دهد

تمرکز مدارس در مناطق فقیرتر بر موضوعات عملی مانند برق، مکانیک یا مونتاژ فلزات است تا دانش‌آموزان بتوانند پس از مدرسه، فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشند.

۲۵ دانشگاه دولتی و بیش از ۵۰ دانشگاه خصوصی در شیلی وجود دارد. داوطلبان برای ورود به دانشگاه باید در امتحانی شامل دروس ریاضی و زبان شرکت کنند. عملکرد دانش‌آموز در مدرسه با نتیجه این آزمون ادغام می‌شود و رتبه نهایی از این طریق به دست می‌آید.  

دانشگاه شیلی قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور است که در سال ۱۶۲۲ تاسیس شد.  

تحصیلات

مدرسه/ سطح

سن

تعداد سال

یادداشت

آموزش ابتدایی

آموزش پایه

۶-۱۳ سال

۸

اجباری است

آموزش متوسطه

متوسطه

۱۳-۱۷ سال

۴

دبیرستان

تکنسین حرفه‌ای

متوسطه

۱۳-۱۷ سال

۴

تکنسین سطح متوسط

آموزش عالی

کارشناسی

۱۷-۲۱ سال

۴

کارشناس

آموزش عالی

کارشناسی ارشد

۲۱-۲۲ سال

۳-۲

کارشناس ارشد

آموزش عالی

دکتری

۲۲-۲۴ سال

۵-۳

متخصص

انتهای پیام/

کد خبر: 1125291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =