مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۱ دی 

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از  مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در سه شنبه(۲۱ دی ماه)  را در ادامه می‌خوانید:

مرزی بین واحد کرج، سما و مدارس آن وجود ندارد

حسین کلانتری خلیل آباد، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در بازدید از دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی با اعلام اینکه هیچ مرزی بین واحد کرج، سما و مدارس آن وجود ندارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به عنوان یک سیستم بوده و زیرمجموعه‌ها و واحدها به عنوان یک زیرسیستم هستند و هیچ دیواری بین واحدها و سما و سایر مجموعه ها در دانشگاه وجود ندارد و همه باید فعال باشند در سیستم دانشگاه باید تمامی افراد در میزان ساعت کاری که برای آنها تعریف شده است، فعالیت داشته و مدیران با معرفی نیروهای مازاد از آنها استفاده بهینه را داشته باشند.

وی  با اشاره به تهیه و اجرای طرح آمایش افزود: تهیه و اجرای طرح آمایش باید بر اساس آمایش سرزمینی استان باشد که بر مبنای این سند دانشکده‌های موضوعی، رشته‌های جدید و میان رشته ای ایجاد می‌شود و تحول اساسی در دانشگاه ایجاد می‌کند.

سرپرست  دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: توسعه رشته ها در قالب خوشه‌های حرفه ای متناسب با بحث آمایش سرزمینی استان مورد پیگیری قرار گیرد که روند انجام کار با تلاش های رئیس دبیرخانه هیات امناء انجام می‌شود.

 کلانتری در بخشی دیگر از سخنانش به توسعه مدارس عالی و مهارتی تاکید داشت و اعلام کرد: گسترش، توسعه و تقویت فعالیت مدارس سما با توجه به جمعیت بالای استان البرز و شهر کرج، از اولویت‌های دیگر است.

وی افزود: با توسعه پروژه های تحقیقاتی، ارتباط با صنعت و ایجاد طرح های برون دانشگاهی، می توان اقدامات اساسی را در پیشبرد اهداف دانشگاه مهیا نمود و با برگزاری مستمر جلسات با مسئولین دانشکده مهارت و کارآفرینی و ارائه گزارش ،شاهد موفقیت های بیشتری در این دانشکده خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اعلام کرد:تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه با انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی، فعال نمودن فضاهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی موجود و ایجاد سراهای نوآوری به صورت خاص و مراکز رشد جدید و تجاری سازی فعالیت های پژوهشی و فناوری از مسائل مورد تاکید است که در استان البرز اجرایی می‌کنیم."

 کلانتری خلیل آباد در این بازدید از راه اندازی مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی که با تاکید سازمان مرکزی با نام مرکز مهارت آموزش و مشاوره شغلی است، خبر داد.

در خاتمه این جلسه رئیس ذانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از مسئولان و کارمندان دانشکده مهارت و کارآفرینی خواست در پاسخگویی به نامه های دریافت شده از "سازمان مرکزی" و دیگر سازمان ها تسریع لازم را داشته باشند.

اخذ تاییدیه آزمایشی نانو مقیاس توسط واحد فناور این واحد دانشگاهی

 امین آزادی، عضو هیات علمی گروه کشاورزی واحد یادگار امام خمینی (ره)گفت: هسته فن آور "باتیس نانوزیست" مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)  بوده و با هدف تولید و تجاری‌سازی ترکیب‌های نانوزیستی با قابلیت استفاده در صنایع مختلف، کار خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرد.
استادیار گروه کشاورزی واحد یادگار امام خمینی (ره) عنوان کرد: اولین محصول تولیدی این هسته "اسپری آبگریز کننده سطوح" بوده است که این هسته موفق به تولید "سل شفاف خود تمیزکننده آبگریز بر پایه تیتانیا" شد و در سال ۱۳۹۸ به واحد فناور ارتقاء یافت. 
 آزادی با اشاره به این مطلب که این واحد فناور در سال ۱۳۹۹ موفق به ثبت اختراع "سل شفاف خود تمیز کننده بر پایه تیتانیا" و اخذ تائیدیه علمی آن توسط سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران شد ادامه داد:  پس از ثبت شرکت در سال ۱۳۹۹، نام این واحد فناور به "یاور نانوزیست" تغییر یافت.
عضو هیات علمی واحد یادگاد امام خمینی (ره) تاکید کرد:"سل شفاف خود تمیزکننده آبگریز بر پایه تیتانیا" حاصل بیش از ۱۴ سال کار مداوم است که در چهار سال اخیر حضور در مرکز رشد، تغییرات اساسی در ساخت آن به شکل نمونه آزمایشگاهی و سپس تولید نیمه صنعتی صورت گرفته و تحت عنوان سل ایجاد کننده پوشش فوتوکاتالیستی حاوی نانو ذرات موفق به اخذ تایید آزمایشی نانومقیاس از "معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو" شده است. 
وی گفت: این محصول برای اولین بار به روشی نو ساخته شده و دارای هر دو ویژگی آبگریزی و خود تمیزکنندگی است. در سنتز فوق، سل شفاف و بلورینی از تیتانیا سنتز می‌شود که می‌تواند بر سطوح مختلف همچون شیشه، سرامیک، آجر و سنگ اسپری شود و فیلمی شفاف بر روی سطوح تشکیل شود. فعالیت فوتوکاتالیزوری فیلم شفاف باعث تجزیه و حذف آلاینده‌های آلی از سطح پوشش داده شده می‌شود و با خاصیت آبگریزی، آب از سطح جاری و مانع از ایجاد لک‌های سطحی ناشی از رطوبت می‌شود.

تصویب ۳ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

حمید رستمی جاز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: در راستای طرح پایش رشته براساس نیاز منطقه، ۳ رشته ناوبری و فتوگرافیک ـ گرافیک در مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی حرفه ای گردشگری در مقطع کاردانی ناپیوسته به منظور پذیرش دانشجو به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اضافه شد.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به محل دانشکده مهارت و کارآفرینی(ساختمان ملاصدرا) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

برگزاری جشنواره امامت درراستای سند تحول دانشگاه آزاداسلامی 

نشست سراسری مسئولان جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور سروری مجد، مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و روسای استان های برگزارکننده جشنواره، به صورت مجازی با محوریت واحد مشهد برگزار شد. در این نشست مجازی که به همت موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، روسا و دبیران استانی جشنواره های امامت و مهدویت در سراسر کشور ، هر یک به بیان گزارش اقدامات انجام شده در خصوص این جشنواره ها پرداختند.
سیدجواد جعفری، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و مدیر عامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: اساس جشنواره های امامت و مهدویت که با همکاری این موسسه در ۱۰ استان دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار می‌شود در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.
در این نشست محسن مرادی، رئیس و حجت الاسلام عباسپور ،معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز سخنانی درباره این جشنواره ها بیان کردند.
جشنواره های امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی از بهمن  سال جاری با برگزاری جشنواره ملی شعر مولود کعبه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آغاز و در استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، هرمزگان، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های تخصصی و  استفاده کاربردی از آیات قرآن در زندگی تلاش می‌کند

نشست هم اندیشی دبیران استانی شورای قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور  فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد. فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر اهمیت جایگاه قرآن در نهج البلاغه، گفت: حضرت امیرالمؤمنین (ع) بارها در نهج البلاغه به اهمیت و عظمت قرآن پرداخته و می فرمایند قرآن تنها کتاب آسمانی است که در دست انسان است، قرآن عزتی است که یارانش هیچگاه شکست نمی خورند، قرآن داروی هر درد و حلال مشکلات است، قرآن همانند خورشید تابان است و دریایی است که هیچگاه عمقش درک نمی شود. افرادی که پیروان قرآن باشند، رستگار می شوند. 

جهان بین افزود: از این‌رو شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارد به این موضوع ورود کرده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه های روخوانی، روانخوانی، درک مفاهیم، استفاده کاربردی از آیات قرآن در زندگی، تفسیر قرآن و ... تلاش کند تا قرآن و عترت در زندگی فردی و اجتماعی انسانها جایگاه ارزشمند پیدا کرده و در متن و بطن زندگی افراد جاری و ساری شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد:همچنین شوراهای قرآن و عترت در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با بحث های تخصصی، ایجاد گروه های قرآن و عترت و برگزاری جلسات بین رشته ای بین متخصصان قرآن و سایر حوزه ها این شرایط را فراهم کنند.

 جهان بین ادامه داد: کانون های قرآن و عترت به تدریج انجام فعالیت های قرآنی را به دانشجویان واگذار کرده و در تولید محتوا و مفاهیم قرآنی تلاش کنند. 

در ادامه این جلسه دبیران استانی شورای قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

باید روحیه امید و مسئولیت‌پذیری به مجموعه‌ دانشگاهی تزریق شود

آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاداسلامی در تالار فردوسی واحد اراک برگزار شد.در این مراسم که با حضور سیدمجتبی آل یاسین سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری استان مرکزی، آیت‌الله کاظم سپاسی آشتیانی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و برخی از مسئولان سازمان ها و نهادهای استانی و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی استان برگزار شد، از زحمات و خدمات ارزشمند حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک قدردانی به عمل آمد.

همچنین حکم انتصاب ابراهیم گیوکی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک به وی اهدا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات دکتر کلانتری که در دانشگاه باعث تحول شد، گفت: دکتر کلانتری یک نیروی جهادی و انقلابی است که اطمینان داریم در دانشگاه البرز نیز تحول ایجاد خواهد کرد. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

وی افزود: امروزه مدیریت یک نفره در دانشگاه امکان پذیر نیست، حتی اگر آن یک نفر رئیس دانشگاه و فردی انقلابی و جهادی باشد. مدیریت باید به صورت سیستمی و شبکه‌ای انجام شود و همکاری تمامی همکاران و مجموعه را در برداشته باشد. دوران مدیریت هرمی به پایان رسیده و حتی بخش‌های کوچک یک سازمان نیز در مدیریت نقش اساسی دارند. 

 خسروپناه با بیان اینکه مسئله‌ معیشت برای اساتید و کارکنان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید راهکارهای لازم اندیشیده شود تا اساتید و کارکنان به لحاظ معیشتی دغدغه‌های کمتری داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه باید از اساتیدی که قصد گسترش علم دارند، حمایت جدی شود، خاطرنشان کرد: در بعضی رشته ها باید بازنگری به عمل آید و آمایش استانی را باید هرچه زودتر به سرانجام رساند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس سند تحول دانشگاه ها، دانشکده های جدید بنا شود و این آمایش با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی می‌تواند منجر به پیشرفت اقتصادی و درآمدزایی شود، تأکید کرد: دانشجویان و دانشگاهیان باید در سامانه پژوهشیار فعالیت بیشتری داشته باشند و تایید پروپوزال های دانشجویی با سرعت بیشتری انجام شود.  از معاونت پژوهشی می خواهم تلاش کنند حقوق دانشجویان رعایت شود. 

وی با بیان اینکه ما از دوران بحران مالی به سلامت عبور کرده‌ایم، از دکتر ابراهیم گیوکی سرپرست جدید دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک خواست این مسیر را ادامه دهد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین  مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، گفت: موضوع جلسه، واگذاری مسئولیت است. در منصب های مختلف بحث امانتداری و مسئولیت پذیری دو اصل بسیار مهم و جدایی ناپذیر است. عملکرد مسئولانه است که به انسان ها اعتبار می بخشد. مسئولیت پذیری در قبال چالش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و در قبال معضلات جامعه و تعهد در مقابل اخلاق عمومی از نشانه های مسئولیت پذیری می باشد. 

وی افزود: دانشگاه امانتدار باید در راه تولید علم و تبدیل آن به تجربه، کوشا باشد و به دنبال افزایش احساس مالکیت، توزیع مسئولیت و تقویت همکاری بین مسئولان و بین دانشگاهیان باشد. 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد : جامعه‌ دانشگاهی زمانی پیشرفت می‌کند که آحاد مسئولان دانشگاه و این مجموعه دانشگاهی با هم همکاری لازم را داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند و روحیه امید و مسئولیت‌پذیری باید به مجموعه‌ دانشگاهی تزریق شود تا در محیط آموزشی دانشگاه آرامش حکم‌فرما باشد.

همتی با تشکر از زحمات دکتر کلانتری افزود: بنده شاهد زحمات و تلاش دکتر کلانتری در این چند سال بوده‌ام که از سر دلسوزی زحمات فراوانی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کشید و تا دیروقت در دانشگاه مشغول به فعالیت بود و از حاصل زحمات ایشان بسترهای خوبی در دانشگاه فراهم شد.

ادامه‌ راه دانشگاه، مستلزم برداشتن گام های بلند است

 حسین کلانتری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک در ابتدای این مراسم به ارائه گزارش عملکرد 28 ماهه خود در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک پرداخت و گفت: توفیق خدمت در زادگاه حضرت امام خمینی(ره)، امیرکبیر، قائم مقام فراهانی، میرزا ادیب الملک فراهانی را داشتم. انسانها همیشه دارای آرمان‌هایی هستند که بالاتر از واقعیت‌هاست. 

وی ادامه داد: از ابتدای مسئولیتم در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، کارهای خوبی را شروع کردیم و کارها را با برنامه‌ریزی دقیق پیش بردیم. در راستای اهداف و برنامه هایی که داشتیم، حرکت کرده و موانع را از پیش روی برداشتیم. 

 کلانتری با بیان اینکه ادامه‌ راه دانشگاه و هدف‌گذاری‌ها مستلزم برداشتن گام های بلند است، تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، تحول در رشته‌های دانشگاهی، تعریف رشته های جدید، پیگیری بحث اسناد و املاک دانشگاه در شهرستان های استان، فائق آمدن بر مشکلات درونی و بیرونی دانشگاه نمونه‌ای از اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در دانشگاه باید نگاه نقادانه بین اساتید، کارکنان و دانشجویان وجود داشته باشد که در نهایت باعث پیشرفت کار آنها می‌شود و باید به بیان نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدها پرداخته شود. در امور دانشگاهی همت بلند لازم است و کارهای بزرگی که انجام می شود نشانه‌ همت بلند و پشتکار می باشد.

سرپرست سابق دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک در پایان ضمن قدردانی از تمامی همکاران در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت دیگری در جامعه دانشگاهی به من عنایت فرمود و امیدوارم از این فرصت‌ها استفاده کنم و در جایگاه جدید توفیق خدمت داشته باشم.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه صبح امروز با حضور در یادمان شهدای جاویدالاثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ضمن ادای احترام به این شهدا، یاد و خاطره قهرمانان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =