عوامل مهم ابتلا به سرطان حنجره چیست؟

از عوامل مهم ابتلا به سرطان حنجره می‌توان به سیگار، تریاک، ریفلاکس، ویروس یکسری سموم، سابقه خانوادگی و جهش ژن‌ها اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اصلان احمدی، فوق تخصص جراحی حنجره در خصوص «سرطان حنجره و علل‌های ایجاد آن»، گفت: از عوامل مهم می‌توان به سیگار، تریاک، ریفلاکس، ویروس و پاپیلوما اشاره کرد؛ ضمن اینکه یکسری سموم، سابقه خانوادگی و جهش ژن‌ها نیز از عومال موثر در ابتلاست.

 وی با اشاره به اینکه در صورت تغییر صدا باید چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم، بیان کرد: زمان مراجعه به پزشک بسیار مهم و حیاتی است و این موضوع باعث می‌شود عمل جراحی حنجره تفاوت داشته باشد. هر فردی با تغییر صدا باید به پزشک مراجعه کند تا حنجره‌اش مورد معاینه قرار گیرد.

احمدی ادامه داد: افرادی که دارای ریسک کمتری هستند در صورت اختلال صوت می‌توانند ۲ تا ۴ هفته اختلال صوت را تحمل کرده و بیشتر از آن خیلی قابل تحمل نیست؛ حتما باید داخل حنجره شان معاینه شود تا ضایعه مهمی وجود نداشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه درباره «جراحی‌های سرطان جنحره به وسیله لیزر »،افزود: با کمک لیزر ما برش‌ها را انجام می‌دهیم و قطعاتی از حنجره را که تکه تکه کردیم می‌توانیم برداریم و این  موضوع کمک کننده است تا بیمار دیگر تومور نداشته باشد.

وی تصریح کرد: لیزر محاسن زیادی دارد و ما با یک برش با اشعه ما می‌توانیم جراحی را انجام دهیم؛ در نتیجه خون‌ریزی کمتری در حین عمل اتفاق می‌افتد. این اشعه یک لایه را می‌سوزاند و یک لایه از سلول‌ها پایین می‌ریزد و خودش یک پلن بیشتر تومورها را برمی‌دارد؛ غدد لنفاوی را بلاک می‌کند؛ضمن اینکه گسترش لنفاوی تومور را محدود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:اعمال جراحی به کمک لیزر زیر دید میکروسکوپ انجام می‌شود؛ پس تومور با دید میکروسکوپی برداشته می‌شود؛البته اگر با یک مارجین یک میلیمتری هم تومور را برداریم کافی است.

فوق تخصص جراحی حنجره ادامه داد: در زمان جراحی به هیچ وجه عضلات گردن دست نخورده و برش نمی‌خورد و عمل از طریق دهان انجام می‌شود. وضعیت بلع و تنفس این بیماران بعد از عمل خیلی بهتر می‌شود و اینکه شرایط مناسب تری برای فرد ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =