پایان بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس از پایان بررسی طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۸ ماده برای طرح در صحن علنی تقدیم هیأت رئیسه شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 21 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و 8 ماده از آن  به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب 1.1  برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا 5 سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده 28 شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود 150 هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی 3 سال آینده نیاز  رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =