آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی هم‌زمان با ثبت‌نام دانشگاه‌ها/ کمبود خوابگاه در زمان امتحانات وجود نداشت

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: زمان ثبت‌نام دانشگاه‌ها متفاوت است و ثبت‌نام وام‌های دانشجویی ترم بهمن همزمان با آغاز ثبت نام دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مبلغ وام شهریه نسبت به ترم گذشته تغییری نکرده اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی افزود: مبلغ این وام نسبت به نیم سال اول تغییر نکرده و دانشجویان می‌توانند در هر نیمسال تحصیلی نسبت به دریافت وام شهریه اقدام کنند. مبلغ این وام برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، برای کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکتری تخصصی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

زمان ثبت‌نام وام های تحصیلی ترم بهمن

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره زمان آغاز ثبت‌نام وام های نیمسال دوم تحصیلی گفت: همان‌طور که میدانید زمان ثبت‌نام دانشگاه‌ها متفاوت است و ثبت‌نام وام‌های دانشجویی ترم بهمن همزمان با آغاز ثبت نام دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه ها اطلاعات لازم در زمینه زمان آغاز ثبت‌نام را دریافت می‌کند. طبیعتا هر دانشگاهی سریعتر ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی را آغاز کند، صندوق رفاه نیز نسبت ‌به باز کردن سامانه برای ثبت نام دانشجویان آن دانشگاه اقدام می‌کند.

وی درباره تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان پس از بازگشایی در ترم بهمن اظهار کرد: تسهیلات پیش از شیوع کرونا صندوق رفاه مجدداً به دانشجویان ارائه می‌شود.

 گنجی درباره تمهیدات صندوق رفاه در زمینه ارائه خوابگاه با توجه به ضرورت حضور ۵۰ درصدی دانشجویان در اتاق‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین خوابگاه‌های دانشجویان را انجام دهند. صندوق رفاه دانشجویان تلاش می‌کند نیازهای رفاهی دانشگاه‌ها را خودشان رفع کند. برنامه ریزی در راستای تامین خوابگاه به روسای دانشگاه‌ها و مسئولان مربوطه سپرده شده است. 

کمبود خوابگاه در زمان امتحانات وجود نداشت

وی درباره اسکان دانشجویان در ایام امتحانات گفت: برخی از دانشگاه ها می‌خواهند امتحانات خود را به صورت حضوری و برخی به صورت مجازی برگزار کنند. از آنجایی که بیشتر از کلاس های دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شد و تنها کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری بود، مشکلی در زمینه تامین خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی ارشد وجود نداشت. ظرفیت خوابگاه‌ها نیز بیش از ظرفیت دانشجویانی است که برای امتحانات در خوابگاه ها حضور می‌یابند. در همین راستا تاکنون مشکلی در زمینه کمبود خوابگاه در ایام امتحانات از سوی هیچ دانشگاهی به صندوق‌رفاه اعلام نشده است.

وام ودیعه مسکن به تمامی دانشجویان متاهل تعلق گرفت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به آمار ثبت‌نام وام ودیعه مسکن خاطر نشان کرد: وام ودیعه مسکن متاهلی به تمامی دانشجویانی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده بودند تعلق گرفت. دانشگاه ها اطلاعات دانشجویان مجرد ای که نسبت به ثبت نام وام ودیعه مسکن مجردی اقدام کرده‌اند را دسته‌بندی و به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می‌کند. هم اکنون ارسال این اطلاعات از سوی دانشگاه‌ها ادامه دارد تا در صورت کمبود خوابگاه در ترم دوم، وام ودیعه مسکن به دانشجویان مجرد تعلق بگیرد. در صورتی که ظرفیت کافی در خوابگاه‌ها وجود داشته باشد دانشجویان مجرد در خوابگاه دانشگاه اسکان داده می‌شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1125413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =