علی عسگری در هلدینگ خلیج فارس چه می‌کند؟/  روی خوش دلار به مذاکرات

اقتصاد در هفته گذشته اتفاق‌های مختلفی را به خود دید که بخشی از آن مربوط به انتصاب رئیس جدید هلدینگ خلیج فارس و بخشی هم مربوط به تغییرات احتمالی در تیم اقتصادی دولت بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مسائلی که در هفته گذشته بسیار بر سر زبان‌ها افتاد،‎ انتخاب علی عسگری رئیس سابق صدا و سیما برای ریاست بر بزرگترین شرکت حوزه پتروشیمی کشور بود.

علی عسگری پیش از این سوابقی همچون ریاست سابق رسانه ملی، مشاور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی را در کارنامه خود داشته است. انتصاب او با بحث‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

احتمال تغییر تیم اقتصادی

یکی دیگر از مسائلی که در اخبار اقتصادی هفته گذشته دیده می‌شد، احتمال تغییر در تیم اقتصادی دولت سیزدهم بود. بر این اساس اخباری در همین خصوص منتشر شد که نشان می‌داد معاون اول رئیس جمهور پشت پرده این تلاش‌هاست. از سوی دیگر در هفته‌های گذشته مساله احتمال استیضاح خاندوزی وزیر اقتصاد رئیسی هم بارها به گوش رسیده بود و عملکرد او زیر ذره‌بین مجلس قرار داشت.

برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که با گذشت بیش از ۱۱۹ روز از فعالیت دولت، گزارش‌هایی که از نهادهای مورد اعتماد دولت به منظور عملکرد وزرا و مدیران تهیه شده بود در اختیار مسئولان ارشد دولت قرارگرفته است. رسیدن این گزارش‌ها به رئیس دولت، شائبه تغییر برخی وزرا را تشدید کرد.

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۱

اما بالاخره بعد از صحبت‌های بسیار، اولین بودجه سنواتی دولت سیزدهم در مجلس به تصویب رسید. مجلس روز یکشنبه بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و سخنرانی رییس جمهور و دفاع نماینده دولت، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با ۱۷۴ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ نماینده حاضر تصویب کردند. لایحه بودجه ۱۴۰۱ در این مرحله برای شور دوم و بررسی جزییات به کمیسیون های تخصصی و تلفیق ارجاع داده می شود.

بوی نهایی شدن مذاکرات و کاهش دلار

از دیگر اخبار اقتصادی هفته گذشته می‌توان به کاهش تدریجی قیمت دلار و تاثیرپذیری بازار ارز از مذاکرات اشاره کرد. درست در زمانی که برخی اخبار تایید نشده از نهایی شدن توافق میان ایران و کشورهای غربی حکایت داشت، قیمت دلار به صورت تدریجی و اندک پایین آمد تا روی خوش خود را به مذاکرات نشان دهد.

قیمت دلار که تا حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رفته بود، روز چهارشنبه به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید.

کد خبر: 1125438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =