تضمین اجرای برجام اصل اساسی گفت‌وگوهای وین است / مدت زمان راستی‌آزمایی چالش مذاکرات

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای تضمین اجرای قوانین برجام را اساسی‌ترین اصل اساسی گفت‌وگوهای وین عنوان کرد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در مذاکرات احیای برجام مهمترین مسئله برای ایران دستیابی به یک توافق پایدار است، اظهار کرد: آمریکا و اروپا در برجام روندی را پیش گرفتند که حقوق و منافع ملت ایران نادیده انگاشته شد. بنابراین در وین آنچه آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی تحت عنوان توافق نیمه‌پایدار و موقتی دنبال می‌کنند، مورد قبول دولت و مجلس نیست.

وی افزود: تضمین اجرای قوانین برجام اصل اساسی و مهمترین مسئله در گفت‌وگوهای وین است. در این مذاکرات دو پرونده پیش می‌رود، اینکه قوانین چگونه اجرا شود و مسئله با اهمیت‌تر که محل چالش نیز هست، راستی آزمایی و مدت زمان آن است که این امر نگاه بلند مدت می‌طلبد.

بیشتر بخوانید:

هدف دروغ پراکنی درباره مذاکرات وین چیست؟

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روسیه در مذاکرات وین تصریح کرد: روس‌ها یک طرف مذاکرات وین هستند. شاید به دلیل روابط نزدیکی که با ایران دارند، نقش مازاد بر یک عضو عادی را هم ایفا کنند کما اینکه با ما مذاکراتی دارند و تبادل نظر می‌کنند، اما آنها نیز یکی از اعضای مذاکره کننده هستند و نظرات خاص خودشان را دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی به روسیه و دیدار با همتای روس خود در هفته پیش رو تأکید کرد: این نخستین سفر دو جانبه رئیس جمهور و بسیار حائز اهمیت است. روسیه یک کشور مهم در سطح بین‌الملل است و امیدواریم این دیدارها نتایج خوبی برای ملت ایران داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ مسائل دوجانبه، منطقه و بین‌الملل با روس‌ها همکاری دارد، بیان کرد: نقطه حساس همکاری‌های دو کشور درحوزه منطقه‌ای سوریه بود که در نشست آستانه تجلی پیدا کرد و موفق بود.

گلرو تأکید کرد: در سطح بین‌الملل، مواضع روسیه در سازمان ملل هم قابل ستایش است. ما همواره با روس‌ها رایزنی‌های نزدیک داریم و روابط دو کشور به غیر از مسائل دو جانبه‌ در سطح منطقه نیز حائز اهمیت فراوانی است.

به گزارش ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هفته گذشته با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه اعلام کرد: آقای پوتین راستای تعاملات راهبردی ایران و روسیه از رئیس جمهور دعوت کرده تا سفری به روسیه داشته باشد که اوایل سال جدید میلادی این سفر انجام می‌شود. این سفر در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دو جانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و با محوریت و اولویت مباحث همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود.

کد خبر: 1125453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =