روند زیکزاکی بورس طی یک هفته / درمان مذاکرات برای بازار سرمایه

بازار سرمایه در هفته گذشته روزهای قرمز و سبز بسیاری را پشت سر گذاشت به طوری که ابتدای هفته را کاهشی شروع کرد، روزهای آخر هفته را سبز سپری کرد اما در نهایت با منفی شدن شاخص به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم.

شاخص کل بورس روز شنبه ۱۸ دی ماه با کاهش ۷۵۱ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۳۳۶ واحدی به عدد ۳۵۹ هزار واحد رسید. در فرابورس نیز شاخص با کاهش ۲۸ واحدی به عدد ۱۸ هزار واحد رسید ضمن اینکه ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

روز یکشنبه ۱۹ دی ماه نیز شاخص کل به ریزش خود ادامه داد و با کاهش ۲۵ هزار و ۶۸۰ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.  ریزش ۲۵ هزار واحدی بیشترین سقوط شاخص در یک ماه اخیر بود.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۵ هزار و ۹۴۶ واحدی در سطح ۳۵۳ هزار و ۱۹۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۵۶ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۱۷ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه باز هم کاهش یافت. شاخص در این روز با کاهش ۴ هزار و ۱۸۰ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با کاهش هزار و ۹۹ واحدی در سطح ۳۵۲ هزار و ۱۰۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۹۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۸ واحد قرار گرفت.

اما روز سه شنبه روال کاهشی بورس برگشت و بازار سرمایه دوباره سبزپوش شد. شاخص کل بورس در پایان معاملات روز سه‌شنبه با رشد بیش از یک هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۱۲۸۵ واحد رشد، رقم ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحدی را ثبت کرد.

بازار سرمایه در آخرین روز از هفته گذشته یعنی چهارشنبه ۲۲ دی ماه به سبزپوشی خود ادامه داد. هرچند که در ساعت‌های آخر معاملات دوباره به رنگ قرمز درآمد. شاخص کل در این روز روی عدد یک میلیون و ۳۳۴ هزار ایستاد.  شاخص کل بورس در این روز با افت ۴۲۰ واحدی مواجه بود و شاخص هم‌وزن ۰٫۱۰ درصد مثبت شد.

به گزارش ایسکانیوز، برخی کارشناسان بر این باورند که برخی اخبار تایید نشده نشان از نهایی شدن مذاکرات برجام دارد و این مساله تاثیر مستقیم خود را روی بازار سرمایه هم نشان خواهد داد.

کد خبر: 1125475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =