مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۲دی 

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از  مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در چهارشنبه (۲۲ دی ماه)  را در ادامه می‌خوانید:

همایش راهکارها و چالش‌های الگوی ایرانی ـ اسلامی مکتب شهید سلیمانی برگزار شد

نخستین همایش ملی تربیت سیاسی، راهکارها و چالش‌ها، الگوی ایرانی - اسلامی مکتب شهید سلیمانی با قرائت پیام محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بافت برگزار شد.

علیرضا مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافت در این همایش گفت: برای ترویج مکتب شهید سلیمانی باید به سمت پژوهش‌محوری برویم و تربیت سیاسی و فرهنگی انسانی همچون شهید سلیمانی به جامعه نشان داد که باید پژوهش‌محور بود.

 مرادی در ادامه این همایش پیام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را قرائت کرد.

متن پیام به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

"با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبرخاتم(ص) و اهل بیت‏ کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند".

 اینک که در استانه دومین سالروز ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام و فرمانده سپاه افتخارافرین قدس حاج قاسم سلیمانی ویار دیرینه او  ابو مهدی المهندس  از سوی نظامیان جنایتکار امریکایی با دستور ترامپ و همکاری سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و انگلیس و ارتجاع عرب در فرودگاه بغداد قرار داریم، برگزاری نخستین همایش ملی تربیت سیاسی، راهکارها و چالش ها الگوی ایرانی ـ اسلامی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت را مناسبتی ارزنده و فرصتی بجا و مغتنم برای مرور مجمل به مهمترین مولفه های مکتب این سردار رشید اسلام که ایستادگی محور مقاومت در غرب اسیا به فرماندهی او توانست جهان اسلام را از شر مرموزترین و پیچیده ترین  توطئه ها در دوران معاصر نجات دهد، می دانم.

 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قامت یک فرمانده میدان، با تشخیص ثاقب و صحیح وضع زمانه خود و شناسایی خطوط تماس بین دو جبهه حق و باطل، تمامی داشته های خودرا که ریشه در باورهای دینی و فرهنگی او داشت، برای نصرت و پیروزی جبهه حق بکار گرفت. این موضع او ، تابعی از بصر و بصیرتی بوده که حاج قاسم سلیمانی با تمسک به ریسمان ولایت، زندگی خودرا وقف تحقق اهداف والا و بلند اسلامی کرده بود. او که نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امامین انقلاب است در وصیتنامه الهی وسیاسی خویش، بدرستی جمهوری اسلامی را حرم و قرارگاه حسین ابن علی "علیه السلام" می داند و بدین سان راه ومسیرمبازره  جهت احیای حوزه تمدنی اسلامی و ایرانی را برای نسل های بعدی هموار نمود. راهی که سردار دل ها در مصاف قهرمانانه، چه با بعثی های زبون و اربابان غربی و عبری انها و چه  فرقه های  مخوف تکفیری و حامیان انها در طول عمر پربرکت خود بویژه در چند سال گذشته درپیش گرفت، به اشارات عالمانه و دل انگیز امام و مراد و رهبر خود یعنی حضرت امام خامنه ای "دامت برکاته" متکی بوده و تا واپسین لحظات زندگی اش بر عهد و سوگند ولایتمدارانه خود با مراد و رهبرش، استوار ماند تا به خیل  بلندقامتان تاریخ پر رمز و راز این سرزمین اهورایی ملحق شود.

 مکتب حاج قاسم سلیمانی براساس نگاره های فراقومی و فرامذهبی بنا شده است.او همچنانکه خط دفاع محکم و استوار در قبال سیل تهاجم ها و حملات ددمنشانه و ویرانگرانه  تکفیریها و عناصر داعش به عتبات عالیات ایجاد کرد،  شهرها و روستاهای سنی نشین، کردنشین ، مسیحی نشین ، ایزدی ها، ترکمن ها  و سایر اقلیت ها ساکن در گستره وسیع جغرافیایی ممتد از ده کوره های شرق لبنان تا کوههای کردستان عراق و صحرای الانبار و بادیه شام  را در دایره حمایت های رزمی و پشتیبانی های اجتماعی قرارداد و بدین ترتیب او به اسطوره ای فراموش نشدنی بین الاقوامی مبدل گردید. امروزه آوازه حاج قاسم، مرزها را درهم نوردیده و یاد و نام او و مکتب او  که برمبنای تربیت و اموزه های والای دینی وانسانی قوام پیدا کرده است، به الگویی تاریخ ساز برای  اقوام و ملیت ها مختلف مبدل شده و سرنوشت مشترکی را جهت احیای مولفه های تمدنی برای آنان رقم زده است.

 گفتگوی چند ساعته او با پوتین رئیس جمهور روسیه که موجب بهم خوردن موازنه قوا در سوریه به نفع محور مقاومت شد و همزمان با آن، باعث حیرت و اعجاب دوایر سیاسی عربی و غربی و عبری  حامی داعش و گروهک های تکفیری نسبت به قدرت بالای اقناع سازی این فرمانده توانمند میدان گردید، او را بمثابه یک دیپلمات مجرب و برجسته درانظار و اذهان عمومی جلوه گر نمود. بی گمان اخلاص حاج قاسم و روحیه شهادت طلبی او در کنار عزم و اراده پرشور برای سلحشوری و جنگندگی، نقش اصلی را برای پیروزی درکارزاری ایفا کرد که چنانچه محقق نمی شد، منطقه غرب آسیا و از جمله کشور عزیزمان به دام   گرفتاری ها و بلایای خانمان سوز و غیر قابل پیش بینی  می افتاد که استخلاص از ان نه فقط آسان نبود بلکه شاید به چند دهه استمرار می یافت.

 درس ها و اموزه های مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک ایرانی دلداده به مکتب اهل بیت علیهم السلام و سرباز ولایت ، سرفصل های مختلفی برای الگوبرداری به  جامعه دانشگاهی کشور ارائه می دهد. ما طبق مکتب حاج قاسم هیچوقت با نظام سلطه کنار نمی آییم و ان شاء الله در دانشگاه ها با جهاد علمی جزو انتقام گیرندگان خون این  سردار بزرگ اسلام و ایران  باشیم.

در سال گذشته با همت واحدهای دانشگاهی، دوره‌های دانش‌افزایی و کارگاه‌ها با موضوع نرم‌افزار مقاومت ویژه اساتید و تولید آثار هنری با موضوع شخصیت و شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد و از ظرفیت اساتید دانشکدهای علوم‌انسانی مانند علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، روابط بین‌الملل و...  برای برگزاری کرسی آزاداندیشی، نشست علم و... استفاده شد. در واقع تربیت جوانانی برومند در دانشگاه های کشور،  بویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای ادامه راه و رسم  حاج قاسم  نصب العین قرار گیرد و از طریق جهاد علمی همه جانبه، جلوه های نرم افزاری انتقام سخت را تهیه کنیم.  رواست مکتب سردار دل ها که سرشار از مفاهیم بلند و متعالی نشات گرفته از فطرت انسانی است از سوی فرهیختگان و  نخبگان دانشگاهی در سراسر واحدهای داشنگاه آزاد اسلامی  درقالب نظریه ها و تئوری های مستدل و قابل فهم برای نسل های متوالی دانشگاهی تدوین و  تسجیل گردد و مولفه های اندیشه تمدن ساز مکتب او احصاء و شاکله نگاه او به دنیای معاصر و جایگاه جمهوری اسلامی بعنوان قطب تحولات اصلی و کلیدی منتهی به عصر ظهور تبیین گردد.ترور ناجوانمردانه او از سوی دشمن دقیقا بخاطر شناخت عمیق انان از اثرگذاری مستقیم او درشکل گرفتن تمدنی پویا و درخشان و شکوفا در ابعاد جهانی و منطقه ای است. در چنین شرایطی اقدام دانشگاه ازاد اسلامی بافت در برگزاری این همایش  جهت تببین راهکارها و چالش های مکتب ایرانی- اسلامی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه تربیت سیاسی ،اقدامی ارزنده و قابل تقدیر در جهت تبیین راه و سیره این نابغه دو عرصه میدان ودیپلماسی و موشکافی منظومه  فکری و اعتقادی اوست. جادارد از زحمات ارزنده دست اندرکاران این همایش وزین و شرکت کنندگان معزز ابراز تشکر وافر نموده و از حضرت حق توفیق همگان را مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

لازم به ذکر است در همایش ملی تربیت سیاسی، راهکارها و چالش‌ها، الگوی ایرانی - اسلامی مکتب شهید سلیمانی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام نجف لک‌زاده رئیس پژوهش علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام کریم خان‌محمدی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم قم، حجت‌الاسلام سیدکاظم میرباقری مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگی و اندیشه اسلامی، دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، استادان، محققان و اندیشمندان، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بافت حضور داشتند.

این همایش در پنج محور اصلی «محورهای تربیتی مکتب شهید سلیمانی، محورهای آینده پژوهشی مکتب شهید سلیمانی، محورهای مقایسه‌ای مکتب شهید سلیمانی، محورهای بین‌رشته‌ای مکتب شهید سلیمانی و محورهای آسیب ‌شناختی مکتب شهید سلیمانی» برگزار شد. بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

رسالت دانشگاه آزاد اسلامی حل مسأله است

محمدجواد صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مشترک با مسئولان ادارات و شرکت های دانش بنیان شهرستان سمیرم که با موضوع سیب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمیرم برگزار شد، گفت: رسالت دانشگاه آزاد اسلامی، حل مسأله است و این مقوله خود پیش درآمدی دارد با عنوان تعریف مسئله که فرآیندی پیچیده را شامل می شود. به خصوص اگر فرآیندی فناورانه و همراه با کسب درآمد باشد که در این صورت، صنعت و دانشگاه باید فعال تر وارد عمل شده و در ابتدای امر و برای حل مشکل، باید تعریفی درست و منطقی از مسئله صورت پذیرد.

مهندس صدری مهر تاکید کرد: مثال عینی و عملیاتی از تعامل صنعت و دانشگاه پیش از این در مناطق و استان‌های دیگر اجرایی شده که با در کنارهم  قرار دادن دانشگاه و صنعت، بخش اقتصادی واحدهای دانشگاهی و شهرستان متبوع در بخش فناورانه با تعریف درستی که از حل مسأله داشتند در وضعیت خوبی قرار گرفته و چندین شرکت فناورانه با محصولات مورد تقاضای بازار آن شهر یا استان مشغول بکار شده اند.

وی تصریح کرد: قصد داریم در شهرستان سمیرم از مرحله ارائه نظریه و تئوری به مرحله عملیاتی شدن علم وارد شویم تا پاسخی فناورانه برای معرفی و در دست داشتن بازارهای داخلی و بین المللی صنعت سیب شهرستان سمیرم را ارائه کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت شهرستان سمیرم برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی سازی صادرات سیب و همچنین گسترش رشته های دانشگاهی را قابل توجه دانست و گفت: با توجه به موقعیت شهرستان سمیرم،  بهتر است با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، بتوانیم زمینه گسترش رشته های متناسب با این  منطقه به ویژه در حوزه صنعت سیب را در دانشگاه سمیرم داشته باشیم. 

مهندس صدری مهر با تأکید بر لزوم تأسیس مدارس مهارت افزایی، گفت: تجربه راه اندازی مدارس مهارت افزایی و آموزش مهارت و همچنین تشکیل تیم کاشف  برای بررسی مسائل به صورت خصوصی ثابت کرده که می تواند در هموار کردن مسیر شناخت و حل مسائل مفید واقع شده و نکته قابل توجه این است که حضور نماینده صنعت و بازار در این تیم لازم و حیاتی است تا بتوان در ۶ ماه آینده، شاهد نتایج مفید و مؤثر باشیم.

در ادامه این جلسه اکبر پیرستانی دبیر دبیرخانه نظام موضوعات فناوری دنشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به شناختی که از منطقه و نقاط قوت و توان بالقوه شهرستان سمیرم در دست است، ظرفیتی ایده آل برای اجرای طرح پویش در این منطقه وجود دارد. خوشبختانه سهم چشمگیری از آمار ۲ هزار و پانصد نفری مشارکت استانی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پویش استان، به این شهرستان تعلق دارد. 

دبیر دبیرخانه نظام موضوعات فناوری دنشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن دعوت از مسئولان شهرستان سمیرم برای گسترش تعاملات میان سازمانی با دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: وجود ظرفیت های چشمگیر از جمله رشته کشاورزی و بهره مندی از اعضای هیات علمی تراز اول در استان و فضای آموزشی مناسب، آمادگی لازم برای برگزاری گارگاه های آموزشی مشترک در زمینه امور باغی و زراعی  در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان وجود دارد که می تواند در خصوص آگاه سازی و حل مشکلات بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشد.

لازم به ذکر است در حاشیه این نشست مهندس صدری مهر رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از محل بسته بندی صادرات  سیب و سردخانه فجر و شرکت کنسانتره اروم سانکک شهرستان سمیرم بازدید کرد.

تأسیس ۷ رشته جدید در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

عبدالله خالصی دوست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: با تصویب شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های تعمیر لوازم‌ خانگی، بازی‌سازی رایانه‌ای، طراحی و دوخت، مدیریت کسب‌وکار، امور بیمه، امور مالی و مالیاتی و ممیزی انرژی - ساختمان، در مقطع کاردانی، به سبد آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اضافه شد و برای نیم سال دوم ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ دانشجو می‌پذیرد. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه آموزشی کشور براساس سند چشم‌انداز به آموزش‌های عمومی و مهارتی ورود پیدا کرده است، گفت: با ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی تحت عنوان «کارستان» تعداد زیادی از افرادی که جویای شغل هستند، می‌توانند با استفاده از این فرصت و با هزینه بسیار اندک مهارت‌های لازم را برای اشتغال در شغل موردنظرشان به دست آورند.

 خالصی دوست به شرایط مطلوب تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اشاره و تصریح کرد: اعطاء مدرک معتبر، بهره‌گیری از دانش اعضاء هیأت‌علمی و استادان مجرب و توانمند، شرایط آموزشی، پژوهشی مطلوب، شهریه مناسب، برخورداری از وام‌های صندوق رفاه، تقسیط شهریه، تخفیف شهریه، خوابگاه‌های دانشجویی، کتابخانه‌های دیجیتال و مجهز، اینترنت پرسرعت، کارگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سایر امکانات فرهنگی، رفاهی و ورزشی ازجمله زمینه‌های بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاهی با اعتبار ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125494

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =