کلاهبرداری یا پرونده مالیاتی؛ ماجرای ثبت پایانه فروشگاهی به نام افراد چه بود؟

چگونه می‌توان فهمید که پرونده مالیاتی داریم؟ اگر چیزی به اشتباه به نام‌مان ثبت شده باشد، چه باید کنیم؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، به تازگی برخی تصاویر در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که نشان از اشتباه در ثبت مالیات افراد دارد. این تصاویر نشان می‌دهد که برخی پایانه‌های فروشگاهی به نام افرادی ثبت شده که از ماجرا خبر نداشته‌اند. اما علت چیست و در صورت بروز چنین اتفاقی چه باید کرد؟

وحید عزیزی کارشناس مالیات در این خصوص به خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، گفت: صفحه اعلام شده لزوما به معنای این نیست که کارتخوان به نام این افراد ثبت شده است. در حقیقت بیشتر افرادی که مودی مالیاتی محسوب می‌شوند – مثل کارمندان دولت – دست کم یک پوشه در سازمان مالیاتی دارند. وقتی به سایت مراجعه می‌کنند سوابق را می‌توانند مشاهده کنند.

کلاهبرداری یا پرونده مالیاتی؛ ماجرای ثبت پایانه فروشگاهی به نام افراد چه بود؟

وی عنوان کرد: ممکن است برای برخی به اشتباه کارتخوان ثبت شده باشد که باید به سازمان مالیاتی اعلام کنند تا بسته شود. در غیر این صورت مالیات به نام آنها ثبت می‌شود. البته ثبت پرونده به نام آنها لزوما ارتباطی با کارتخوان ندارد.

این کارشناس مالیات گفت: برای برخی با عنوان پایانه فروش ثبت شده که باز هم لزوما به معنای ثبت کارتخوان به نام آنها نیست چرا که فروش اینترنتی و شرکت‌هایی که درگاه اینترنتی دارند را هم شامل می‌شود. این بخش هم توسط بانک مرکزی به عنوان پایانه فروش شناسایی می‌شود. در واقع تقریبا همه پرونده مالیاتی دارند و می‌توانند سوابق خود را در سایت مشاهده کنند.

به گفته وی، بهتر بود سازمان مالیاتی هم مثل سامانه املاک، گزینه‌ای برای اعتراض یا تایید نکردن این اطلاعات قرار می‌داد تا در صورت اعتراض افراد، امکان رسیدگی وجود داشت. در شرایط فعلی هم افراد اگر اطلاعاتی به اشتباه به نام‌شان ثبت شده باشد، باید به سازمان مالیاتی اعتراض کنند تا پرونده مربوطه اصلاح شود.

کد خبر: 1125498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =