آمریکا خواستار بازگشت کامل به توافق هسته‌ای با ایران شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به روند مذاکرات احیای برجام در وین گفت: ما خواهان بازگشت کامل به توافق هسته‌ای با ایران هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری با اشاره به روند مذاکرات احیای برجام در وین گفت: ما خواهان بازگشت کامل و متقابل به توافق هسته‌ای با ایران هستیم. مذاکره با ایران در وین ادامه دارد و در روزهای گذشته پیشرفت جزئی حاصل شده است و به تسریع در مذاکرات هسته‌ای به‌دلیل پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران نیاز داریم.

پرایس با مسئول دانستن دولت پیشین آمریکا برای ایجاد شرایط کنونی گفت: قول‌هایی که دولت پیشین برای فشار حداکثری داده بود و گفته بود که به توافق بهتری منجر خواهد شد، نه‌تنها عملی نشد، بلکه باعث جسورتر شدن این کشور گردید.

همچنین ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه روند مذاکرات احیای برجام میان ایران و کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای در وین را بسیار کُند توصیف کرد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت که کُند بودن مذاکرات احتمال رسیدن به توافقی را که در آن منافع همه رعایت شود و در یک زمان قابل قبول به دست بیاید به‌خطر می‌اندازد.

لودریان با اشاره به اینکه طرف‌های گفتگو در اواخر ماه دسامبر پیشرفت‌هایی کوچکی داشتند گفت که برای رسیدن به توافق نهایی راه درازی باقی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1125506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =