انحصار بازار خودرو سبب شده برخی آن را ملک آبا و اجدادی خود بدانند

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: انحصار مانع به نتیجه رسیدن تولید با کیفیت داخلی است. موضوعی که در خودروسازی شاهد هستیم و عده‌ای بازار خودروی ایران را ملک آبا و اجدادی‌ می‌دانند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ معین‌الدین سعیدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نامگذاری‌ سال‌ها را به صورت متمادی تولید، جهش تولید و حمایت از کار و کارگر ایرانی نامگذاری کرده‌اند اما حمایت از تولید به معنای ایجاد رانت و نادیده گرفتن کیفیت نیست، اظهار کرد: متأسفانه ما در صنعت خودروسازی و لوازم خانگی شاهد فساد، رانت و کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات هستیم.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری که در مورد ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کشور کره جنوبی فرمایشاتی داشته‌اند به افزایش کیفیت تولیدکنندگان داخلی فعال در صنعت لوازم خانگی اشاره کردند و بکوشند تا قیمت‌ها را پایین بیاورند اما متأسفانه تولیدکنندگان ایرانی این کار را نکرده‌اند و شاهد برخی سواستفاده‌ها از سوی تولیدکنندگان هستیم که این اقدامات با منویات مقام معظم رهبری متفاوت است و توانسته مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: وقتی انحصار داشته باشیم قطعاً به نتیجه لازم نخواهیم رسید که همین موضوع را در خودروسازی شاهد هستیم و چون تصور می‌کنند بازار خودروی ایران ملک آبا و اجدادی‌شان است می‌توانند هر کاری که دل‌شان خواست انجام دهند.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی برای دور زدن قانون قطعات بی‌کیفیت خارجی را از مبادی مختلف وارد کشورمان می‌کنند تا در لوازم خانگی ایرانی از آنها استفاده کنند و عملاً ظاهر لوازم خانگی تولید شده در کشورمان ایرانی است اما باطن از قطعات بی‌کیفیت خارجی تشکیل شده است که اکثر این قطعات چینی هستند.

منبع: فارس

کد خبر: 1125538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک ایرانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 0
      ما از نمایندگان محترم می خواهیم حق ملت را از این رانت خواران گرانفروش غارتگر که با انحصاری که ایجاد کردن حق انتخاب مردم را سلب کردن و دارن از اونها زورگیری می کنن بگیرن .