گروه‌های عراقی آمریکا را به رویارویی نامحدود تهدید کردند

گروه‌های عراقی اعلام کردند که اتاق تصمیم به رویارویی نامحدود در تمامی سطوح علیه نیروهای آمریکایی در عراق دارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «سعد السعدی» از رهبران جنبش «عصائب اهل الحق» یکی از مهم‌ترین گروه‌های عضو اتاق هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق گفت که از دیدگاه ما خروج نظامیان آمریکا از عراق کذب است.

السعدی در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید» گفت که دولت آمریکا به طرح خروج نظامیانش از عراق و احترام به حاکمیت این کشور پایبند نبوده است.

وی گفت که آمریکا تنها برای تغییر نیروهای رزمی به نیروهای غیررزمی اقدام کرده است اما در حقیقت این نیروها همچنان در خاک عراق هستند و ما خروج این نیروها و عزیمت آن‌ها به سمت پایگاه‌های آمریکا در کویت، قطر و دیگر کشورهای منطقه را ندیده‌ایم.

وی افزود که اتاق هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق تصمیم دارد به رویارویی نامحدود در تمامی سطوح علیه نیروهای آمریکایی در عراق و تمامی منافع و اهداف آمریکا در خاک عراق روی آورد و تشدید عملیات نظامی در مرحله آینده ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که عراق به طور کامل از وجود نیروهای رزمی بیگانه خالی شده است و تنها مستشاران نظامی در داخل پایگاه‌های نظامی عراق تحت حمایت نیروهای امنیتی عراق حضور دارند و هیچ نیروی خارجی برای حمایت از این نیروها یا هر هدف دیگری وجود ندارد.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور،  آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد. هرچند که مقامات مسئول عراقی از خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر: 1125539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =