عربستان‌ اهرم فشار ایران در مذاکرات وین / اهرم‌های خنثی کننده توطئه آمریکا را داریم

یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که آمریکایی‌ها با حضور عربستان در وین می‌خواهند آن را اهرم فشاری برای ایران کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ پرهام پوررمضان کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص حضور کره‌جنوبی و عربستان در مذاکرات وین گفت: کره‌جنوبی به عنوان یک حاکمیت مستقل حاضر به تغییر رویکرد شده است البته فشارهای آمریکا برای اینکه به ایران اثبات کند که قصد امتیازدهی به ایران را دارد نکته حائز اهمیتی است که در عمل این صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید به سمت خودکفایی و اقتصاد ملی برویم و توان اقتصاد داخلی را افزایش دهیم ادامه داد: آمریکا می‌خواهد یک سری چراغ سبزهایی را به ایران نشان دهد تا از ایران امتیاز بگیرد، اما ایران هم رویکردهای جدید دیپلماتیک را در پیش گرفته تا بتواند از این موضوع استفاده کند و ظرفیت دیپلماسی خود را بالا ببرد. اگر این اتفاق بیافتد و پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی بطور کامل آزاد و مسائل بانکی نه تنها با کره‌جنوبی که دیگر کشورها هم حل شود قطعا در معیشت مردم اثرات مثبتی را خواهد گذاشت.

وی گفت: در خصوص عربستان با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد هستیم که پالس‌های دو طرفه داده شد، اما حضور عربستان سعودی در مذاکرات وین نوعی هشدار به ایران است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها از طرفی به کره چراغ سبز نشان دادند اما از طرف دیگر با دعوت عربستان به مذاکرات خواستند از آن به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنند که این امر می‌تواند مذاکرات را دچار خدشه کند و البته ایران هم از اهرم‌های منطقه‌ای خودش برای خنثی کردن این توطئه استفاده خواهد کرد.

منبع: برنا

کد خبر: 1125544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =