کمیته ویژه تحول در ماموریت‌های ستاد مباره با مفاسد اقتصادی تشکیل شد

در نخستین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست معاون اول رئیس جمهور کمیته ویژه برای تحول در مأموریتهای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمد مخبر بعد از ظهر امروز در اولین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت سیزدهم، مسأله شفافیت را از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با فساد در کشور برشمرد و اظهار داشت: باید با آسیب‌شناسی و تعیین راه‌های مؤثر برای مبارزه با فساد اقدامات جدی و عملیاتی برای برخورد با مفسدین و همچنین ریشه‌کنی زمینه‌های فساد در کشور اتخاذ شود.

همچنین در این جلسه که معاون اول قوه قضاییه، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای امور اقتصاد و دارایی و ‌دادگستری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، پیشنهادات، راهکارها و نقطه نظرات آسیب‌شناسانه در زمینه فعال‌تر شدن و کارآیی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شناسایی و کشف گلوگاه‌های بروز فساد در کشور، ‌لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی، پیشگیری، بازبینی و اصلاح فرآیندها، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات، حکمرانی ریال، تقویت زیرساخت‌های فنی و حقوقی، مطالبه و پیگیری قوانین معطل شده در زمینه فساد در کشور، هماهنگی و همکاری سه قوه و دستگاه‌های دولتی و اجرایی و ارائه سازوکارهای عملیاتی برای از بین بردن زمینه‌های فساد از جمله مواردی بود که در این جلسه در راستای مبارزه عملی با مسأله فساد در کشور مطرح شد.

در پایان این جلسه مقرر شد کمیته‌ای با حضور برخی اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در راستای اصلاح و بازبینی ساختاری، روش‌ها و مأموریت‌های ستاد تشکیل شود.

کد خبر: 1125549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      0 0
      عالی