گلایه دانشجویان کارشناسی ناپیوسته دانشکده بهداشت/ عدم ارائه خوابگاه در دفترچه کنکور ذکر نشده بود

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بسیاری از دانشجویان کارشناسی ناپیوسته دانشکده بهداشت نسبت به عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه گلایه داشته و می‌گویند ارائه نشدن خوابگاه توسط دانشگاه باید در دفترچه کنکور ۱۴۰۰ قید می‌شد.

عبدالباسط ربانی‌ کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به فقدان خوابگاه برای تعدادی از دانشجویان مقطع کاردانی به کارشناسی این دانشگاه اظهار کرد: این با مشکل کمبود خوابگاه در زمان امتحانات مواجه شده‌اند.‌ در حقیقت ارائه نشدن خوابگاه برای برخی از کدرشته‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰‌ قید نشده بود. بسیاری از دانشگاه‌ها در دفترچه اعلام کرده بودند تعهدی در قبال ارائه خوابگاه ندارند، اما این مورد کد رشته‌های بهداشت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ما در دفترچه ذکر نشده بود.

وی ادامه داد: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موضوع ذکر نشدن خوابگاه در دفترچه کنکور ۱۴۰۰ را از معاون و مدیر امور دانشجویی پیگیری کرد. بر اساس اعلام مسئولان، معاونت دانشجویی در این زمینه نامه‌ای به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال و عدم ارائه خوابگاه برای برخی از کدرشته‌ها از جمله کدرشته‌های کارشناسی ناپیوسته را در اواخر بهمن سال ۹۸ یادآور شده بود.

این فعال صنفی و دانشجویی گفت: پیگیری های شورای صنفی حاکی از آن است که معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکبار نامه‌ای به سازمان سنجش ارسال و تعهد نداشتن دانشگاه در قبال ارائه خوابگاه را به این سازمان اعلام کرده بود.‌

وی‌افزود: در حال حاضر امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته در برخی از رشته‌های تحصیلی مخصوصا رشته‌های دانشکده بهداشت از شنبه ۲۵ دی ماه آغاز می‌شود. از طرفی دانشجویان برای شرکت در امتحانات حضوری باید در خوابگاه ساکن شوند اما دانشگاه به این دانشجویان خوابگاه ارائه نمی‌کند و می‌گوید تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارد.

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بسیاری از دانشجویان کارشناسی پیوسته نسبت به عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه گلایه داشته و می‌گویند ارائه نشدن خوابگاه توسط دانشگاه باید در دفترچه کنکور ۱۴۰۰ قید می‌شد. بسیاری از دانشجویان رشته‌های بهداشت می‌گویند در صورتی که می‌دانستند دانشگاه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه ندارد، نسبت به انتخاب یک کد رشته دیگر اقدام می‌کردند.

وی بیان کرد: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان زیاد نیست و دانشگاه فضای کافی برای اسکان این دانشجویان را ندارد.  متاسفانه اعلام نشدن عدم ارائه خوابگاه برای این دانشجویان در دفترچه کنکور مشکل ساز شده است. سازمان سنجش آموزش کشور باید پاسخگوی مشکل این دانشجویان باشد.

ربانی خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع کمبود خوابگاه در دانشگاه جدی است. اگر دانشگاه فضای کافی برای اسکان این دانشجویان را داشت، با همکاری معاونت دانشجویی نسبت به حل این مشکل اقدام می‌شد، اما به اندازه کافی ظرفیت خوابگاهی وجود ندارد تا دانشجویان بتوانند در آن اسکان داده شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =