اراده دانشگاه آزاد اسلامی بر حضوری شدن کلاس‌های درس است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با مجازی شدن دانشگاه‌ها و مدارس، نظام تربیت و آموزش رسمی به مرور از بین خواهد رفت و دیگران در این جایگاه نقش‌آفرینی خواهند کرد که اراده دانشگاه آزاد بر برگزاری حضوری کلاس‌های درس است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،پنجاه و هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی واحد چالوس برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این جلسه، با قدردانی از تلاش‌های مجموعه اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در افزایش جذب دانشجویان جدیدالورود، گفت: بحمدالله تلاش جمعی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی موجب شد تا جمعیت دانشجویی این دانشگاه در استان مازندران از ۴۱ هزار دانشجو در سال ۱۳۹۹ به ۴۷ هزار دانشجو در سال جاری برسد. این افزایش جذب از این رو دارای اهمیت است که نشان دهنده اصلاح روند کاهشی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران است.

وی با تأکید بر اینکه ریشه و هویت دانشگاه با دانشجو گره خورده است، اظهار داشت: شرایط دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران دچار روندی شده بود که جمعیت دانشجویی آن از ۶۰ هزار دانشجو در سال‌های گذشته به حدود ۴۰ هزار دانشجو کاهش یافته بود که با برنامه‌ریزی و جدیت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، موفق شدیم این روند نزولی را اصلاح کرده و شاهد رشد جمعیت دانشجویی باشیم، البته این دانشگاه ظرفیت‌های زیادی دارد و در زمینه جذب دانشجویان خارجی می تواند کارهای جدی انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به دانشجو برای ما از افزایش پذیرش دانشجو مهمتر است. مردم بین خدمت و کار خوب و خدمات نامناسب تفاوت قائل هستند و از این رو حفظ و ارتقای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین خدمات آموزشی، پژوهشی و مهارت‎آفرینی ما باید متناسب با اعتبار و نشان دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشجو از دانشگاه انتظار یادگیری و مؤثر بودن در اقتصاد دارد، گفت: اگرچه دانشگاه آزاد اسلامی برای توجه به مطالبات و خواسته‌های دانشجویان و خانواده‌های آنان، طرح‌های متنوعی از جمله طرح پایش آزاد، پویش اشتغال و طرح‌های محوری سرمایه‌گذاری در استان‌ها را اجرایی کرده، اما استان مازندران در این زمینه ها باید فعالیت چشمگیری داشته باشد.

وی در ادامه این جلسه، گزارشی از مراحل اداری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران ارائه کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی، به دنبال تبدیل شدن به سازمان چابک و یادگیرنده است که در آن، همه امور به صورت سامانه‌سپاری شده، قابل نظارت و ارزیابی است. از این رو تمامی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت لحظه‌ای قابل بررسی و ارزیابی است. سند تحول و تعالی یک میثاق جمعی است و باید در تحقق آن همت گمارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تأکید بر لزوم بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری حضوری کلاس‌ها، گفت: اراده دانشگاه آزاد اسلامی بر حضوری شدن کلاس های درس است. آنچه در این میان مهم است، بحث دفاع از هویت ملی است، چرا که با مجازی شدن دانشگاه‌ها و مدارس، نظام تربیت و آموزش رسمی به مرور از بین خواهد رفت و دیگران در این جایگاه نقش‌آفرینی خواهند کرد. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی باید در این حوزه نیز مرزشکنی کرده و شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها را فراهم کند، البته در این خصوص بخشنامه‌ای مبنی بر حضوری شدن کلاس های درس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است. براساس این بخشنامه؛ واحدهای دانشگاهی  می توانند حدود ۴۰ درصد از کلاس های درس را به صورت غیرحضوری برگزار کنند.

در ادامه این جلسه، مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت‌های امنای استانی گزارشی از ساماندهی درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای سامانه آموزشیار و نظام‌مند کردن واحدها، حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری گزارشی از دانشگاه آزاد اسلامی استان، عباس اشرفی سرپرست مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از روند جذب اعضای هیأت علمی در استان مازندران و عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای استان مازندران ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125564

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =