حمله دوباره سفیر عربستان در لبنان به حزب‌الله

گرچه مقامات حزب‌الله لبنان در روزهای اخیر بارها گفته‌اند که هجمه‌ها به این جنبش نتیجه‌ای نخواهد داشت اما حملات سعودی‌ها به حزب‌الله ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حملات لفظی سعودی‌ها به حزب‌الله لبنان همچنان ادامه دارد. این بار «ولید البخاری» سفیر سعودی در لبنان بار دیگر توئیتی علیه حزب‌الله منتشر و ادعا کرد، حزب‌الله مافوق دولت لبنان عمل می‌کند.

وی در این توییت مدعی شد: گذشتن از دردها و امیدهای ملت برادر لبنان چیزی جز چشم‌پوشی از واقعیت آشکار در برابر چشم خود لبنانی‌ها و انکار عمدی حقیقتی نیست که عامل آن لکه برتری‌جویی حزب‌اللهِ تروریست بر منطق دولت و شکست گزینه‌های سیاسی آن است.

البخاری حدود یک هفته پیش نیز که با خبرگزاری فرانسه گفت‌وگو کرده بود، به اتهام‌پراکنی علیه جنبش حزب‌الله پرداخته بود.

البخاری بدون اشاره اقدامات ریاض در کشورهای مختلف از جمله یمن مدعی شد: «فعالیت‌های حزب‌الله تروریستی و رفتار نظامی آن امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند».

در همین رابطه، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرای حزب‌الله دیروز (چهارشنبه) گفت: هدف گرفتن مرتب حزب‌الله توسط دولت آمریکا، عربستان سعودی و ابزارهای آن در داخل لبنان باعث نمی‌شود که نگرش و مواضع مردم در قبال مقاومت تغییر کند و تنها بر اصرار مقاومت برای ادامه این راه می‌افزاید.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله هم حدود یک هفته پیش تصریح کرد، چهار دهه هدف گرفتن مستمر حزب‌الله نتیجه‌ای جز افزایش تأثیر و نفوذ این جنبش در منطقه نداشته است. شکست‌خوردگان در منطقه در ماجراجویی از پیش شکست خورده برای جبران خسارت‌های خود، همچنان دست به حملات سیاسی و رسانه‌ای علیه حزب‌الله می‌زنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =