بورس در هفته ای که گذشت / ۱۲ شاخص منفی بودند

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۳۵.۸۴ درصدی به ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کوروش آسایش گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۸ دی تا ۲۲ دی ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲.۱۱ درصد کاهش به میزان ۲۸ هزار و ۸۱۲ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۶ واحد به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۲.۵۱ درصدی به میزان ۳۱ هزار و ۶۸۸ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۱۹ واحد رسید.  شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۲.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۱ هزار و ۲۰۱ واحدی) و به عدد ۵۲ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۱.۵۹ درصدی به میزان ۵ هزار و ۷۰۱ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۵۹ هزار و ۴۷۲ واحد به ۳۵۳ هزار و ۷۷۲ واحد رسیده است.

۱۲ شاخص یورسی بجز صنعت منفی بودندارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با افزایش ۳۵.۸۴ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان به ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید. حجم کل معاملات نیز، از ۲۰ میلیارد و ۹۷۴ میلیون سهم به ۲۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۴۰.۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۲ شاخص یورسی بجز صنعت منفی بودند ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۶۸.۳۳ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۲۶۶ میلیارد تومان به ۴۴۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۶۵.۳۹ درصدی همراه بود و از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه به ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

 ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۴.۳۸ درصدی از ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون  تومان به ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش  ۴۷۲ درصدی همراه بود و از ۴ میلیون و ۸۴۰ هزار برگه قرارداد به ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار  قرارداد رسیده است.

 ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۱۳.۳۲ درصدی از ۴ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۲۳.۸۳ درصدی از ۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون یونیت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =