افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق

یک کارشناس نظامی عراقی گفت که علی‌رغم ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر خروج از این عراق، تعداد این نیروها افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراقی و مشاور سابق وزارت دفاع عراق، از افزایش نیروهای آمریکایی در این کشور خبر داد.

او به وبگاه المعلومه گفت که افزایش این نیروها، در حالی است که آمریکا مدعی عقب‌نشینی از عراق از تاریخ ۳۱ دسامبر شده بود. به گفته الاعسم تحرکات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا همزمان با ورود نیروهای آمریکایی به پایگاه عین الاسد افزایش یافته است.

این کارشناس عراقی تأکید کرد: «حضور نظامی آمریکا به شکل قابل توجهی و به طور قطع یقین افزایش یافته و به خصوص در مناطق مرزی در پایگاه عین الاسد در الانبار و پایگاه حریر در اربیل شاهد این مسأله هستیم».

صفاء الاعسم همچنین در خصوص نقشه تروریست‌های داعش برای عملیات‌های تروریستی در شهرها و عبور از مرز سوریه هشدار داد و اما تأکید کرد که داعش دیگر توانایی سابق خود را برای اشغال یک شهر همچون موصل یا دیگر مناطق ندارد.

سخن این کارشناس عراقی در خصوص افزایش نیروهای آمریکایی در عراق در حالی است طبق گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ قرار بر خروج تمامی نیروهای آمریکایی از عراق شده بود، اما پس از آن آمریکایی‌ها گفتند که صرفا مأموریت این نیروها از حالت رزمی به مشاوره و آموزش تغییر خواهد کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در سخنانی در ۳۱ دسامبر گفته بود که تعدادی نیروی آمریکایی علاوه بر نیروهای پیشین وارد عراق شده‌اند.

با این حال نیروهای مقاومت در عراق اعلام کرده‌اند که حضور هر نیروی آمریکایی در خاک کشورشان را به هر بهانه‌ای را بر نمی‌تابند و آن را اشغالگری می‌دانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =