افت قیمت سکه و طلا متأثر نرخ ارز/ قیمت سکه کاهش یافت

قیمت طلا در هفته گذشته متاثر از کاهش نرخ ارز کاهشی بود و حباب سکه با ۱۸۰ هزار تومان افت، به ۲۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بررسی بازار سکه و طلا در هفته سوم دی ماه حاکی است سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته (شنبه، ۱۸ دی‌ماه) را با روند نزولی شروع کرد و با نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و روز بعد ۱۳۳ هزار تومان افت قیمت داشت.

بهای سکه روز دوشنبه پس از نزدیک به پنج ماه به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت و با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. بهای سکه طرح جدید روز بعد با ۲۷۰ هزار تومان رشد دوباره به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت.

قیمت سکه روز چهارشنبه برابر ۱۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز نزولی بود. به این شکل که روز شنبه یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و روز یکشنبه برابر یک میلیون و ۱۹۲ هزار تومان بود، یعنی ۴۳ هزار تومان کاهش داشت.

تغییرات قیمت در روز دوشنبه نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان معامله شد. در روز سه‌شنبه این رقم برابر یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان بود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز چهارشنبه ۲۴ هزار تومان رشد قیمت داشت و در روز پنجشنبه نیز یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان  معامله شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون هفته‌های گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت و در ابتدای هفته بر مدار نزولی قیمت‌ها در حرکت بود. بر این اساس بهای هر مثقال طلا روز شنبه برابر پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، یکشنبه پنج میلیون و ۱۶۶ هزار تومان و روز دوشنبه برابر پنج میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بود.

بهای هر مثقال طلا روز سه‌شنبه پنج میلیون و ۲۶۳ هزار تومان، در روز چهارشنبه پنج میلیون و ۳۱۸ هزار تومان و در آخرین روز هفته پنج میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شد.

برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۷۹۰ تا یک‌هزار و ۸۱۹ دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی طلا در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته ۲۵ دلار افزایش داشت.

محمد کشتی‌آرای اظهار داشت: نرخ ارز در هفته گذشته کاهشی بود و موجب شد بهای طلا و سکه کاهش یابد اما دوباره در اواسط هفته سیر صعودی را در پیش گرفت.

وی افزود: در مجموع هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت ارز بهای سکه و طلا کاهش یافت و حباب سکه اول هفته ۳۸۰ هزار تومان حباب داشت و در پایان هفته ۲۵۰ هزار تومان شد؛ یعنی ۱۸۰ هزار تومان کاهش داشت

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت‌ها تا اواسط هفته قابل توجه بود و سکه طرح جدید به کانال ۱۱ میلیون تومان هم بازگشت، اما از روز چهارشنبه دوباره رشد داشت.

وی درخصوص رشد بهای انس جهانی طلا، خاطرنشان‌کرد: سال نو میلادی و تغییرات سیاست‌های اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی بر نرخ انس جهانی تاثیر می‌گذارد و از سوی دیگر نرخ بیکاری در آمریکا افزایش داشت و برخی از ارزش سهام در این کشور تغییراتی داشت که موجب رشد بهای انس جهانی طلا شده است.

کشتی آرای بیان‌داشت: معاملات در بازار طلا عادی است، البته داد و سندها به دلیل اینکه ممکن است قیمت‌ها کاهش با افزایش یابد با احتیاط انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1125669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =