فساد موجود در ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از بین برود

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی معتقد است که ارز ترجیحی فقط برای دلالان سود داشته و فساد موجود در آن باید هر چه سریع‌تر از بین برود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام حسن نوروزی با تاکید بر این نکته که باید ارز ۴۲۰۰ تومانی در فرآیند اقتصادی کشور اصلاح شود، گفت: البته در همین راستا اعضای کمیسیون تلفیق به کلیات بودجه ۱۴۰۱ رأی دادند تا این هدف محقق شود.

وی با بیان اینکه باید فساد موجود در ارز ۴۲۰۰ تومانی هر چه سریع‌تر از بین برود، اظهارداشت: یکی از راهکارهای کلان بودجه و اصلاحات لازم در اقتصاد کشورمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته اگر دولت بنای اعطای یارانه ناشی از اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد، نباید آن را به صورت نقدی پرداخت کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: دولت باید در راستای توزیع منابع ناشی از اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی کارت الکترونیکی کالاهای اساسی را ایجاد کند و با شارژ آن نیازهای اولیه مردم را تضمین کند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی جز ضرر هیچ چیز دیگری نداشته است و باید سریعا از استمرار تخصیص این ارز جلوگیری شود. چرا که ضرر زیادی به اقتصاد کشورمان وارد کرده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین باید با مبارزه قاطع مانع از رانت موجود در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شویم چرا که فقط دلالان از کالاهای اساسی وارد شده با این ارز بهره‌مند شده‌اند.

منبع: میزان

کد خبر: 1125670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =