تیم مجیدی در لیگ برتر رکورد جدیدی ثبت کرد / آمارهای نیم‌فصل در اختیار استقلال

استقلال تنها تیم بدون باخت در پایان نیم فصل است که از این حیث دارای رکورد جدیدی در لیگ برتر فوتبال شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ تیم فوتبال استقلال در حالی شب گذشته با برتری قاطع ۳ بر صفر در هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل نفت مسجدسلیمان صدرنشینی خود را تثبیت کرد که علاوه بر این موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم فصل نیز شد، اما جدا از این موارد بهترین‌ آمارهای نیم فصل اول نیز در اختیار آبی‌پوشان قرار گرفت.

این دهمین پیروزی استقلال در نیم فصل بود تا آبی‌ها با کسب بیشترین بُرد قهرمان نیم فصل شوند. پس از استقلال، سپاهان و پرسپولیس با ۹ پیروزی در جایگاه بعدی قرار گرفتند. در نقطه مقابل، پدیده تنها تیمی است که در نیم فصل بردی کسب نکرد.

شاگردان فرهاد مجیدی همچنین بهترین خط حمله لیگ را در نیم فصل به خود اختصاص دادند. به ثمر رساندن ۲۴ گل در ۱۵ مسابقه باعث شد تا آبی‌پوشان صاحب بهترین خط حمله نیم فصل شوند. مس رفسنجان و پرسپولیس با ۲۰ گل زده در رده‌های بعدی بهترین خط حمله لیگ قرار گرفتند. پدیده نیز با زدن ۴ گل ضعیف‌ترین خط حمله نیم فصل را به خود اختصاص داد.

استقلال علاوه بر بهترین خط حمله، صاحب بهترین خط دفاعی نیم فصل نیز شد. شاگردان فرهاد مجیدی با دریافت تنها ۵ گل در ۱۵ هفته عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کردند. آبی پوشان مقابل فجرسپاسی شیراز، صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک سه گل دریافت کردند و در مسابقه با مس رفسنجان تنها دو مرتبه دروازه‌شان را باز شده دیدند.

بعد از استقلال سپاهان با ۶ گل و آلومینیوم اراک با ۷ گل خورده بهترین خط دفاعی را در لیگ بیست و یکم در اختیار دارند. پدیده با دریافت ۱۹ گل صاحب بدترین خط دفاعی لیگ در نیم فصل شد.

همچنین استقلال تنها تیم بدون باخت در پایان نیم فصل است که از این حیث دارای رکورد جدیدی در لیگ برتر فوتبال شد. آخرین بار در فصل ۹۰-۹۱ بود که استقلال با هدایت پرویز مظلومی نیم فصل اول را با ایستادن در صدر جدول رده بندی به پایان رساند. آن سال استقلال قهرمان جام حذفی شد و لیگ برتر را در رتبه سوم به پایان رساند. اکنون مجیدی با رکورد شکست ناپذیری که پیش از این توسط هیچ یک از سرمربیان استقلالی ثبت نشده بود قهرمان نیم فصل اول هم شده است که بسیار امیدوار است روند تیمش تا پایان نیم فصل دوم ادامه دار باشد.

منبع: میزان

کد خبر: 1125675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =