پیگیری راهبردهای اقتصادی در دستور کار ایران و چین

وزیر امور خارجه گفت: موضوعات راهبردی در دستور کار دو کشور ایران و چین قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حسین امیر عبداللهیان که به چین سفر کرده است با اشاره به گسترش مناسبات ایران و چین در ماه‌های اخیر گفت: در چهار ماه گذشته بیش از هفت بار بین وزیر خارجه چین و اینجانب تماس‌ها و دیدارهایی انجام شد و در سطح روسای جمهور هم تماس ها و ارتباطات خیلی روان انجام می‌شود که این نشان دهنده اهمیت و رشد و توسعه روابط دو کشور هست.

 وی با بیان اینکه در دولت جدید با شتاب بیشتر روابط روبرو هستیم، گفت: در  مناسبات دو جانبه ما از هماهنگی‌های خوب و تنوع در موضوعات مختلف برخوردار و بهره مند هستیم و در راستای منافع دو طرف پیشرفت‌های بسیار خوبی را در موضوعات مختلف داشتیم.

 وزیر امور خارجه خاطرنشاتن کرد: موضوعات راهبردی در دستور کار دو کشور قرار دارد و این موضوعات ادبیات جدیدی در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، امیر عبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه ووشی هم هدف از سفر خود به چین را گفت و گو با مقامات چین در خصوص روابط دو جانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین در خصوص همکاری های اقتصادی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت رسمی وانگ یی،وزیر امور خارجه چین در صدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی، عازم چین شده است، قرار است امروز جمعه با همتای چینی خود ، موضوعات متنوع دوجانبه و بین المللی و از جمله آخرین وضعیت برنامه همکاری های ۲۵ ساله دو کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1125688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =